Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova, vehiculele vor fi înmatriculate fără a prezenta un document care să confirme plata taxei de utilizare a drumurilor.

În Moldova, vehiculele vor fi înmatriculate fără a prezenta un document care să confirme plata taxei de utilizare a drumurilor.

În același timp, noțiunea de "inspecție tehnică obligatorie" din Codul fiscal va fi înlocuită cu "inspecție tehnică periodică", iar inspecția tehnică periodică a vehiculelor nu va putea fi trecută fără achitarea taxei de utilizare a drumurilor din țară pentru anul în curs. Acest lucru este stipulat de amendamentele la legislația în vigoare, adoptate de Parlament în prima lectură. Se stipulează că proprietarii de vehicule vor achita taxa de trecere pentru utilizarea drumurilor din țară la data efectuării inspecției tehnice periodice anuale a vehiculului, dacă nu au achitat taxa de trecere anterior. În același timp, inspecția tehnică periodică a unui vehicul nu va fi efectuată fără plata taxei. S-a stipulat că societățile care efectuează inspecția tehnică periodică a vehiculelor trebuie să țină o evidență informatizată a tuturor vehiculelor care au fost supuse inspecției tehnice. Toate datele vor fi reflectate în Registrul de stat al autovehiculelor. În același timp, solicitantul nu va mai fi obligat să prezinte un certificat de inspecție tehnică periodică și dovada plății taxei de utilizare a drumurilor la înmatricularea unui vehicul (la înregistrarea transferului de proprietate, eliberarea unui duplicat al certificatului de înmatriculare a vehiculului). Autorii proiectului de lege menționează că Agenția Serviciilor Publice, în conformitate cu competențele sale, asigură înregistrarea proprietății, care nu se aplică la admiterea în circulație a vehiculelor. În prezent, persoanele fizice și juridice care dețin autovehicule înmatriculate în Republica Moldova sunt supuse taxei de utilizare a drumurilor de la data înmatriculării de stat a vehiculului, dacă această taxă nu a fost achitată anterior. În același timp, nu se efectuează înmatricularea, precum și inspecția tehnică obligatorie a vehiculului fără prezentarea documentului de plată care confirmă achitarea taxei rutiere pentru anul în curs. Iar la înmatricularea unui vehicul, Agenția Serviciilor de Stat solicită confirmarea plății taxei de drum și un raport de inspecție tehnică, documente care nu sunt de competența sa. Modificările elaborate la legislație vor facilita procedurile de înmatriculare a vehiculelor, vor elimina necesitatea arhivării dosarelor de înmatriculare a vehiculelor și a documentelor care se află în diferite instituții și subiecți, reducând astfel birocrația. Potrivit proiectului de lege, inspecția tehnică periodică a autovehiculelor este o activitate specializată, conform unor reguli stabilite și la anumite intervale de timp, care certifică îndeplinirea normelor minime de siguranță pentru un anumit autovehicul. Trecerea inspecției tehnice garantează că vehiculul nu pune în pericol viața șoferului și a altor participanți la trafic din cauza unor defecțiuni tehnice. Proiectul de lege prevede, de asemenea, înlocuirea denumirii Registrului de stat al transporturilor cu Registrul de stat al autovehiculelor în toate reglementările. Proiectul de lege ar trebui să fie aprobat în a doua lectură. // 13.07.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema