Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Capitalul social al Întreprinderii de Stat "Calea Ferată din Moldova" va fi majorat cu 363 milioane 158,3 mii lei (echivalentul a 16 milioane 962,1 mii euro).

Capitalul social al Întreprinderii de Stat "Calea Ferată din Moldova" va fi majorat cu 363 milioane 158,3 mii lei (echivalentul a 16 milioane 962,1 mii euro).

Hotărârea a fost aprobată de Guvernul Republicii Moldova în cadrul ședinței de miercuri, la inițiativa Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. Majorarea capitalului autorizat al întreprinderii de stat "CFM" va fi efectuată în baza unui împrumut acordat de Banca Europeană de Investiții. Banii vor fi alocați de Ministerul Finanțelor din împrumutul BEI obținut în cadrul proiectului de achiziție a locomotivelor și restructurare a infrastructurii feroviare și sunt destinați plății pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești. Conform hotărârii Guvernului, Agenția Proprietății Publice, în calitate de fondator, va asigura majorarea capitalului autorizat al Întreprinderii de Stat "Calea Ferată din Moldova" cu 363 milioane 158,3 mii lei și introducerea modificărilor în statutul acesteia în ordinea stabilită. Lucrările de restabilire a tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești au fost lansate la 12 septembrie 2022. În conformitate cu condițiile generale ale contractului încheiat cu compania "Temirzhol Zhondeu" din Kazahstan, aceasta a prezentat facturile pentru livrarea materialelor și executarea lucrărilor. Legea bugetului de stat pentru anul 2023 prevede în mod expres alocarea resurselor financiare pentru majorarea capitalului autorizat al ÎS "Calea Ferată din Moldova" în sumă de până la 363 milioane 158,3 mii lei (echivalentul a 16 milioane 962,1 mii euro). Prin urmare, nu vor fi necesare cheltuieli suplimentare de la bugetul de stat. Tronsonul Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime de 233 km, va asigura legătura feroviară între 7 raioane și va crea condiții favorabile pentru deplasarea cetățenilor în condiții de siguranță și ecologie, precum și pentru transportul de mărfuri. // 06.09.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema