Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Suma destinată finanțării deficitului bugetar din plasarea VMS, până la sfârșitul anului 2021, va scădea cu o treime - de la 7,36 miliarde la 5 miliarde de lei.

Suma destinată finanțării deficitului bugetar din plasarea VMS, până la sfârșitul anului 2021, va scădea cu o treime - de la 7,36 miliarde la 5 miliarde de lei.

Modificările respective sunt prevăzute în Bugetul de stat pentru 2021, care au fost aprobate de Guvern. În materialele Ministerului Finanțelor la proiectele de amendamente la Bugetul de stat pentru 2021, se spune că modificările, printre altele, stipulează o scădere a sumei destinate finanțării deficitului bugetar din plasarea VMS către sfârșitul anului 2021 cu 2 miliarde 358,5 milioane lei (-32%) - de la 7 miliarde 358,5 milioane la 5 miliarde lei. Se preconizează că, în general, deficitul bugetului de stat pentru 2021 va scădea cu 2 miliarde 454,7 milioane lei (-16,8%) - de la 14 miliarde 592,7 milioane la 12 miliarde 138 milioane lei (5,23% din PIB). În același timp, din suma totală, deficitul bugetului de stat pentru 2021 pentru componenta principală se va ridica la 8 miliarde 807,5 milioane lei, sau 72,6% (scădere cu 3 miliarde 474,1 milioane lei), iar pentru proiectele finanțate din surse externe - 3 miliarde 330,5 milioane lei, sau 27,4% (creștere cu 1 miliard 019,4 milioane lei). În același timp, este planificată modificarea structurii surselor de finanțare pentru deficitul bugetului de stat datorită revizuirii încasărilor de împrumut, emiterii de titluri de stat pe piața internă și a altor surse de finanțare. Se preconizează că în structura surselor de finanțare pentru deficitul Bugetului de stat, datoria publică internă va scădea cu 2 miliarde 313,5 lei (-32,8%) - de la 7 miliarde 048,5 milioane la 4 miliarde 735 milioane lei datorită scăderii emiterea VMS pe piața primară cu 2 miliarde 358,5 milioane lei (-32%) - de la 7 miliarde 358,5 milioane la 5 miliarde lei, precum și o scădere a garanțiilor interne de stat pentru proiectul Prima Casă cu 45 milioane lei - de la De la 50 la 5 milioane de lei. În același timp, finanțarea externă, în comparație cu suma aprobată anterior în buget, crește cu 486,1 milioane lei (+4,7%) - de la 10 miliarde 357,5 milioane la 10 miliarde 843,6 milioane lei. În același timp, valoarea împrumuturilor pentru susținerea bugetului va crește cu 379,6 milioane lei (+6,4%) - de la 5 miliarde 918,5 milioane la 6 miliarde 298,1 milioane lei, iar volumul împrumuturilor pentru finanțarea proiectelor finanțate din surse externe, va crește cu 106,5 milioane lei (+2,4%) - de la 4 miliarde 439 milioane la 4 miliarde 545,5 milioane lei. Potrivit Ministerului Finanțelor, finanțarea pentru susținerea bugetului va fi majorată datorită primirii unor drepturi speciale de tragere de la FMI în valoare de aproximativ 4 miliarde 202,1 milioane lei (echivalentul a 235,62 milioane dolari), precum și pe cheltuială de 466,8 milioane de lei alocați de Banca Mondială (echivalentul a 26,04 milioane de dolari) pentru proiectul „Răspuns de urgență la COVID-19”, precum și 307,6 milioane de lei (echivalentul a 17,49 milioane de dolari) pentru Proiectul de modernizare a administrației fiscale. În același timp, a fost exclusă din finanțarea FMI pentru noul program, care urmează să fie aprobat, în valoare de 3 miliarde 346,3 milioane de lei, precum și de la Banca Mondială în cadrul Programului de Guvernare Economică (DPO) - 909,5 milioane lei. Veniturile din împrumut pentru susținerea Întreprinderii de Stat ”Căile Ferate din Moldova” în vederea majorării capitalului autorizat au fost reduse cu 319,7 milioane lei. În plus, toate încasările din împrumuturi au fost reevaluate la cursul de schimb actualizat. // 01.10.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema