
La Chișinău a fost deschis Centrul Unic de Servicii pentru Consumatori
Potrivit Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, centrul este menit să faciliteze comunicarea directă și eficientă între consumatori și autoritățile responsabile, răspunzând prompt la reclamațiile cetățenilor și oferind consultanță de specialitate. Această inițiativă, implementată cu sprijinul financiar al Uniunii Europene, are drept scop îmbunătățirea protecției consumatorilor în Republica Moldova prin centralizarea și eficientizarea serviciilor de contactare și consultare a cetățenilor. Cetățenii moldoveni vor putea suna la numărul 0-22-51-51-51-51-51-51 și vor primi consultanță specializată privind protecția drepturilor lor în calitate de consumatori. Prin intermediul acestui centru, consumatorii vor putea obține răspunsuri la întrebările lor de la următoarele instituții de stat: Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (în domeniul siguranței alimentelor, băuturilor alcoolice, sănătății animalelor și plantelor); Comisia Națională a Pieței Financiare (în domeniul creditelor/depozitelor, asigurărilor, serviciilor de plată, schimbului valutar); Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (în domeniul furnizării gazelor, energiei electrice, apei și canalizării); Autoritatea Aeronautică Civilă (bagaje, anularea sau întârzierea zborurilor); Agenția Națională pentru Reglementare în Comerț Electronic (în domeniul comerțului electronic); Autoritatea Aeronautică Civilă (bagaje, anularea sau întârzierea zborurilor); Autoritatea Aeronautică Civilă (bagaje, anularea sau întârzierea zborurilor). Centrul unic de apel pentru consumatori va fi gestionat de Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării. Secretarul general al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Inna Voicu, a declarat că Centrul Unic de Apel pentru Consumatori este un pas strategic important în consolidarea protecției consumatorilor în Republica Moldova. „În contextul în care drepturile consumatorilor trebuie să fie protejate pentru a asigura sănătatea, siguranța și interesele economice ale consumatorilor, acest proiect consolidează legătura dintre autorități și cetățeni în calitate de consumatori”, a subliniat ea. Julda Kielyte, șefa echipei de competitivitate și creștere economică din cadrul Delegației UE în Moldova, a declarat că este foarte important ca Moldova să continue să armonizeze politicile în acest domeniu, deoarece protecția consumatorilor ar trebui să fie strâns legată de politicile comerciale și economice menite să reducă riscurile pentru sănătatea umană și să sporească bunăstarea generală. „UE sprijină în mod constant inițiativele menite să protejeze și să promoveze drepturile consumatorilor”, a subliniat ea. Șeful Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Drepturilor Consumatorilor, Serghei Drănută, a declarat că centrul este o platformă de comunicare directă între consumatori și toate organele responsabile de protecția drepturilor consumatorilor, care va contribui la soluționarea rapidă și eficientă a problemelor care apar pentru consumatori în relațiile lor cu furnizorii de bunuri și servicii. Centrul a fost lansat în cadrul proiectului „Crearea și organizarea unui centru unic de servicii pentru consumatori”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de Asociația Obștească de Cultură Juridică Henri Capitant (AHCCJ) în parteneriat cu Moldcell. Bugetul proiectului este de 60 de mii de euro. // 24.01.2025 - InfoMarket.