
BNM și USAID Moldova revin cu podcastul „Sensul banilor” pentru a oferi cetățenilor informații mai detaliate pe teme financiare și economice
Banca Națională a Moldovei (BNM) și USAID Moldova lansează un nou sezon al podcastului „Sensul banilor”, parte a Campaniei Naționale „Educație financiară pentru toți”. Acest proiect își propune să aprofundeze cunoștințele financiare ale publicului larg, facilitând accesul la informații esențiale despre finanțele personale și economie. Podcastul va fi moderat de Eugen Ghilețchi, șeful componentei Reforma sectorului financiar, în cadrul Programului USAID „Reforme structurale și instituționale în Moldova” (MISRA) și o va avea ca invitată specială pe Anca Dragu, guvernatoare a BNM. În fiecare episod, aceștia vor invita experți din domeniul financiar și economic pentru a discuta teme relevante și actuale, cum ar fi digitalizarea plăților, introducerea sistemului de plăți instant, alinierea Moldovei la standardele europene, precum și alte subiecte de interes public. Primul episod îl va avea ca invitat pe Dorel Noroc, președinte al Asociației Băncilor din Moldova. În acest episod inaugural, auditoriul va afla ce ar trebui să se înțeleagă prin transformarea digitală a plăților și cum acest proces ne apropie de standardele unei societăți moderne, dar și alte informații utile pentru luarea deciziilor financiare personale. „Sensul banilor” își propune să ofere o discuție deschisă și accesibilă despre viitorul economic al Moldovei, subliniind importanța unei educații financiare la îndemâna tuturor. Podcastul va fi disponibil pe pagina web a BNM și platformele sale din social media și va fi difuzat în fiecare lună de televiziunea publică Moldova 1. Primul episod va putea fi urmărit pe data de 10 noiembrie, începând cu ora 18:30. Pentru a asigura o accesibilitate maximă pentru toți cetățenii, podcastul va fi emis și pe alte platforme în mediul online. Campania Națională „Educație financiară pentru toți” a fost lansată în toamna anului trecut, fiind implementată de BNM cu sprijinul financiar al programului USAID „Reforme structurale și instituționale în Moldova” (MISRA). Această campanie este adresată publicului larg, indiferent de vârstă și ocupație, având scopul să promoveze o cultură financiară sănătoasă în rândul cetățenilor și să intensifice eforturile de educație financiară în Republica Moldova.