
În perioada sărbătorilor de iarnă din Moldova, accesul la evenimente private cu peste 25 de invitați va fi permis doar cu prezentarea certificatului COVID.
Potrivit deciziei Comisiei Naționale extraordinre de Sănătate Publică, în perioada 23 decembrie - 15 ianuarie 2022 în toată Republica Moldova, indiferent de nivelul de pericol de răspândire a coronavirusului și codul de alarmă atribuit (verde, galben, portocaliu, roșu), accesul la evenimente private precum cine festive, evenimente corporate, nunți, botezuri cu participarea a peste 25 de persoane, va fi permis doar cu certificat COVID. Comisia a aprobat și regulile pentru organizatorii și vizitatorii târgurilor de Crăciun. Pe teritoriul târgurilor trebuie respectate regulile sanitare și epidemiologice de bază: vizitatorii trebuie să poarte măști (cu excepția copiilor sub 12 ani) și să mențină distanța socială de 1 m; organizatorii trebuie să asigure o distanță de 5 m între zonele de cumpărături și să organizeze zone separate pentru consumul de alimente. Vânzătorii și personalul companiilor care participă la târguri trebuie să aibă certificat COVID. Organizatorii trebuie să afișeze panouri informative care să indice toate regulile epidemiologice. Totodată, organele de drept, subdiviziuni ale Agenţiei Naţionale de Sănătate Publică, cu sprijinul agenţilor economici, trebuie să asigure respectarea tuturor măsurilor. Amintim că, certificat COVID-19 înseamnă unul dintre următoarele documente: certificat de vaccinare COVID-19 cu program complet de vaccinare (dacă au trecut cel puțin 14 zile de la vaccinare); o concluzie medicală care confirmă că o persoană a avut COVID-19 în perioada anterioară între a 15-a și a 180-a zi (6 luni) sau un document care confirmă prezența anticorpilor împotriva coronavirusului (valabil 90 de zile); test PCR negativ pentru coronavirus sau test rapid efectuat cu 72 și, respectiv, cu 48 de ore înainte de prezentare. //22.12.2021 — InfoMarket.