Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În perioada 16-19 octombrie, ÎS "Moldelectrica" va organiza consultări publice cu populația cu privire la traseul viitoarei linii de transport de 400 kV Bălți-Suceava.

În perioada 16-19 octombrie, ÎS "Moldelectrica" va organiza consultări publice cu populația cu privire la traseul viitoarei linii de transport de 400 kV Bălți-Suceava.

Consultările publice vor avea loc în raioanele Rîșcani, Glodeni, Fălești și municipiul Bălți. Locuitorii din această regiune vor fi informați despre importanța noii conexiuni cu România pentru sistemul de energie electrică, avantajele și beneficiile acestei construcții. Amintim că, proiectul noii conexiuni electrice dintre Moldova și România prin intermediul liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava a fost prezentat anterior la Bruxelles, în cadrul conferinței Grupului Regional de Electricitate, care a avut loc acolo și la care au participat reprezentanți cheie ai operatorilor de sisteme de transport, ai autorităților de reglementare și ai ministerelor de resort. Proiectul liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava a fost prezentat în comun de SE Moldelectrica din partea Moldovei și Transelectrica din partea României. Lungimea liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava va fi de 138 de kilometri, dintre care 48 de kilometri vor fi pe teritoriul Republicii Moldova. Aceasta va conecta substația de 400/330 kV din Suceava cu substația de 330/35 kV din Bălți. Anterior, s-a raportat că Republica Moldova și România intenționează să accelereze implementarea unui proiect privind construcția unei linii aeriene de transport de 400 kV între Bălți și Suceava, în valoare de peste 76 de milioane de euro. Construcția unei noi linii aeriene de transport de 400 kV Bălți-Suceava va crește capacitatea Republicii Moldova de a primi energie electrică din România. Proiectul liniei de transport de înaltă tensiune Bălți-Suceava este foarte important pentru cele două țări, la fel ca și proiectul liniei de transport de înaltă tensiune Vulcănești-Chișinău, care este deja în curs de implementare. Odată finalizate, aceste două linii vor contribui semnificativ la creșterea capacității de transport al energiei electrice din România către Republica Moldova. // 09.10.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema