Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Alte două sate - Lipeni și Topala - vor fi incluse în zona de construcție a liniei de transport Vulcănești-Chișinău.

Alte două sate - Lipeni și Topala - vor fi incluse în zona de construcție a liniei de transport Vulcănești-Chișinău.

Guvernul a aprobat includerea acestor sate în proiect. De menționat că anterior, la examinarea proiectului de lege, aceste două sate au fost excluse din proiect din cauza unei erori tehnice. Totodată, aceste sate au fost deja supuse studiilor preliminare, consultărilor publice, actelor de urbanism și concluziilor privind aprobarea proiectului. Se subliniază faptul că includerea acestor sate în proiect este obligatorie și de interes național. Reamintim că zona de construcție a liniei electrice de transport Vulcănești-Chișinău include și: Cahul, Leova, Ialoveni, Hîncești, Cimișlia, Comrat, Taraclia și Băcioi. Amintim că, proiectul de dezvoltare a sistemului de energie electrică din Republica Moldova este finanțat de Banca Mondială și vizează construcția liniei aeriene de transport a energiei electrice de înaltă tensiune Vulcănești-Chișinău, modernizarea/extinderea a două centrale electrice, precum și consolidarea sistemului de dispecerizare și contorizare a energiei electrice. Contractul pentru construcția liniei de transport Vulcănești-Chișinău, în valoare de 27 de milioane de euro, a fost semnat cu compania indiană KEC International. Această linie de transport va fi construită în cadrul proiectului de interconectare a rețelelor electrice din Republica Moldova și România, în valoare de peste 260 de milioane de euro, care are drept scop asigurarea securității energetice a țării prin conectarea Republicii Moldova la piața internă de energie a UE prin intermediul liniilor de transport a energiei electrice, precum și consolidarea rețelelor interne de transport al energiei electrice. Proiectul este planificat să fie implementat până la sfârșitul anului 2024, cu sprijinul BERD (împrumut de 80 de milioane de euro), BEI (împrumut de 80 de milioane de euro), Asociației Internaționale pentru Dezvoltare din cadrul Grupului Băncii Mondiale (împrumut de 61 de milioane de euro) și Uniunii Europene (grant de 39,4 milioane de euro). //26.07.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema