Al doilea vernisaj al vinurilor moldovenești a avut loc pe 4 noiembrie la Tokyo pentru consolidarea poziției acestora pe piața japoneză
Potrivit Oficiului Național al Viei și Vinului și Ambasadei Moldovei în Japonia, la evenimentul organizat în format B2B și B2C au participat 24 de companii producătoare, care au prezentat peste 200 de sticle de vinuri liniștite și spumante, precum și de divini (coniacuri) din Moldova, importatori japonezi de vinuri și somelieri, precum și o serie de prieteni ai țării noastre din parlament, Ministerul Afacerilor Externe al Japoniei și JICA. Anul acesta, la evenimentul organizat de Oficiul Național al Viei și Vinului cu sprijinul echipei Wine of Moldova în Japonia, au fost prezenți oaspeți de onoare care promovează activ vinurile moldovenești în Japonia: secretarul general al Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, Sergiu Gherciu; ambasadorul Moldovei în Japonia, Dmitri Socolan; președintele grupului parlamentar de prietenie Japonia-Moldova, Yoshimasa Hayashi; directorul premiului „Sakura”, Yumi Tanabe. La începutul evenimentului, Dmitri Socolan a vorbit celor prezenți despre popularitatea crescândă a vinurilor noastre pe piața japoneză, dovadă fiind creșterea semnificativă a volumului și valorii exporturilor în acest an. „La acest lucru contribuie și inițiativa lansată în 2022 de a crea o organizație specializată în promovarea vinurilor moldovenești în Japonia. Din aprilie 2024, această organizație – Wine of Moldova Japan – funcționează cu succes datorită compatrioatei noastre Elena Endo”, a menționat șeful misiunii diplomatice. Potrivit acestuia, participarea Moldovei la Expoziția Internațională de la Osaka din acest an a făcut vinurile moldovenești și mai vizibile în Japonia: acestea au fost vizitate de peste jumătate de milion de persoane. Prezent la deschiderea celui de-al doilea Vernisaj al vinurilor moldovenești la Tokyo, președintele grupului de prietenie cu Moldova din Parlamentul Național al Japoniei, precum și ministrul afacerilor interne și comunicațiilor, Esimasa Hayashi, a subliniat importanța unor astfel de evenimente pentru crearea și consolidarea legăturilor dintre țările noastre, subliniind interesul crescând al consumatorilor japonezi pentru vinurile de calitate și îndemnând participanții să devină ambasadori ai vinului moldovean. Evenimentul a fost organizat de organizația Wine of Moldova Japan, cu sprijinul Oficiului Național al Viei și Vinului. „Am demonstrat încă o dată că vinul din Moldova are originalitate, calitate și ocupă un loc demn pe piața japoneză”, au subliniat reprezentanții ONVV. // 05.11.2025 — InfoMarket







