Noutaţi

Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În cadrul Zilei Naționale a Vinului, în baza „carnetului degustătorului” au avut loc 84.647 degustări, cu 68,2% mai multe decât anul trecut, când au avut loc 50.323 degustări

În cadrul Zilei Naționale a Vinului, în baza „carnetului degustătorului” au avut loc 84.647 degustări, cu 68,2% mai multe decât anul trecut, când au avut loc 50.323 degustări

Acest lucru a fost comunicat de organizatori, care au menționat că, în total, „carnetului degustătorului” – biletul care oferă acces la evaluarea vinurilor – a fost achiziționat de peste 9000 de vizitatori. Analiza preferințelor vizitatorilor, realizată pe baza datelor colectate din „carnetul degustătorului”, arată o creștere semnificativă a interesului pentru toate categoriile de vinuri. În același timp, vinurile albe au fost cele mai populare, reprezentând 36,3% din numărul total de degustări - 30.763 de pahare, ceea ce este de două ori mai mult decât în anul precedent, când au fost 18.794 de degustări de vin alb. Pe locul al doilea se află vinurile roșii, care au reprezentat 35,3% - 29931 pahare degustate, ceea ce este aproape de două ori mai mult în comparație cu sărbătoarea precedentă - 15903 degustări. Vinurile spumante închid topul celor trei lideri, cu o cotă de 15,6% și 13199 degustări, ceea ce este semnificativ mai mult în comparație cu 8107 degustări în 2024. În continuare, vinurile roze au reprezentat 9,1% din numărul total de degustări - 7733 pahare (în 2024 – 5938). Clasamentul este completat de divine (coniacuri) cu 3,6% din numărul total de degustări – 3021 pahare, ceea ce reprezintă de două ori mai mult decât anul trecut (1581). Rezultatele demonstrează creșterea interesului vizitatorilor pentru toate categoriile de vinuri și confirmă popularitatea crescândă a vinului moldovean, atât în rândul cunoscătorilor, cât și al noilor iubitori de vin. Ziua Națională a Vinului 2025 a consolidat poziția evenimentului ca cea mai mare platformă de promovare a vinului moldovean și a tradițiilor vinicole, demonstrând din nou potențialul sectorului vitivinicol de a atrage vizitatori din toate colțurile lumii, consolidând recunoașterea brandului țării Wine of Moldova. Unexpectedly Great. La Ziua Națională a Vinului 2025, în centrul Chișinăului, în perioada 4-5 octombrie, a participat un număr record de crame - 106, dintre care 43 - mici producători de vin. Ziua Națională a Vinului a fost organizată de Oficiul Național al Viei și Vinului, iar partenerii săi instituționali au fost: Ministerul Agriculturii și Alimentației din Moldova, UMAEF (Ukraine-Moldova American Enterprise Fund), maib. // 07.10.2025 – InfoMarket.

Noutați dupa tema