Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

UE a contribuit la strângerea a 1 miliard de euro pentru ”Drumurile Solidarității”, care vor apropia Moldova și Ucraina de unificarea pieței cu UE.

UE a contribuit la strângerea a 1 miliard de euro pentru ”Drumurile Solidarității”, care vor apropia Moldova și Ucraina de unificarea pieței cu UE.

Acest lucru este menționat de portalul ”Vecinătatea estică a UE”, menționând că, Comisia Europeană, Banca Europeană de Investiții, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Grupul Băncii Mondiale au anunțat că au reușit să mobilizeze 1 miliard de euro pentru Drumurile Solidarității. Aceste fonduri vor contribui la îmbunătățirea securității alimentare la nivel mondial și la sprijinirea economiei ucrainene. Comisia Europeană va acorda de urgență 250 de milioane de euro sub formă de granturi pentru dezvoltarea drumurilor de solidaritate. Această finanțare va contribui la îmbunătățirea capacității inițiativei pe termen scurt, prin echipamente noi și reducerea timpilor de așteptare la punctele de trecere a frontierei. Pe termen mediu, Comisia va mobiliza, de asemenea, fonduri din cadrul mecanismului Conectarea Europei (CEF) și 50 de milioane de euro pentru a sprijini dezvoltarea infrastructurii necesare pentru a crește în continuare capacitatea drumurilor de solidaritate. BEI și BERD intenționează să investească fiecare câte 300 de milioane de euro până la sfârșitul anului viitor. Grupul Băncii Mondiale pregătește un proiect de urgență pentru repararea infrastructurii feroviare și rutiere afectate de război. Pentru aceasta vor fi alocate până la 100 de milioane de dolari în 2023. Grupul discută, de asemenea, posibilitatea adaptării logisticii din România și Republica Moldova pentru a extinde exporturile și importurile ucrainene. Comisia Europeană reamintește că Ucraina obișnuia să aprovizioneze piața mondială cu aproximativ 45 de milioane de tone de cereale pe an. Inițiativa "Drumul solidarității", creată ca răspuns la blocada impusă de Rusia porturilor ucrainene de la Marea Neagră, a contribuit la scoaterea din Ucraina a 15 milioane de tone de produse agricole ucrainene (cereale, semințe oleaginoase și produse conexe) pe cale rutieră și feroviară și prin intermediul porturilor de la Marea Neagră și Dunăre. Această inițiativă este, de asemenea, singura modalitate de a exporta bunuri neagricole din Ucraina, precum și de a importa în țară bunuri esențiale, cum ar fi combustibilul și ajutorul umanitar. Comisia Europeană consideră că Drumurile Solidarității aduc, de asemenea, Ucraina și Moldova "mai aproape de unirea piețelor cu UE, menținând în același timp ambele țări conectate la restul lumii". // 15.11.2022 - InfoMarket

Noutați dupa tema