Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

BEI va acorda Republicii Moldova încă 24 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, valoarea totală a împrumutului ajungând la 74 de milioane de euro.

BEI va acorda Republicii Moldova încă 24 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, valoarea totală a împrumutului ajungând la 74 de milioane de euro.

Acest lucru este stipulat în proiectul de lege pentru ratificarea Acordului de modificare a Acordului de finanțare dintre Republica Moldova și Banca Europeană de Investiții privind infrastructura feroviară și materialul rulant al Republicii Moldova, semnat la Chișinău la 17 decembrie 2021, care a fost adoptat de Parlament în a doua lectură la 26 septembrie 2016. Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat anterior că noul împrumut de 24 de milioane de euro oferit de BEI va fi utilizat pentru reconstrucția tronsonului de cale ferată dintre gările Bender - Basarabeasca - Etulia - Giurgiulești. Această operațiune va face parte dintr-o investiție totală a BEI de 74 de milioane de euro acordată pentru reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare și achiziționarea locomotivelor în Moldova, în cadrul unui proiect cofinanțat, de asemenea, de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și de UE. Inițial, împrumutul acordat de BEI s-a ridicat la 50 de milioane de euro, din care 30 de milioane de euro au fost destinate reabilitării infrastructurii feroviare, iar 20 de milioane de euro pentru achiziționarea de locomotive. Cu toate acestea, după evaluarea costului lucrărilor și în urma rezultatelor licitației pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată dintre stațiile de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, s-a constatat că suma prevăzută în contract pentru reabilitarea acestei infrastructuri feroviare nu era suficientă. Prin urmare, a fost necesară o creștere cu 24 de milioane de euro a sumei împrumutului BEI pentru componenta de modernizare a infrastructurii feroviare. Valoarea totală a împrumutului pentru această componentă va crește la 54 de milioane euro, iar împrumutul total pentru modernizarea infrastructurii feroviare și achiziționarea de locomotive va crește pana la 74 de milioane euro. Odată cu majorarea cu 24 de milioane de euro a împrumutului BEI pentru modernizarea infrastructurii feroviare, condițiile financiare ale împrumutului nu se vor modifica. Împrumutul are o perioadă de rambursare de 25 de ani. Rata dobânzii poate fi aleasă dintre o rată fixă oferită de Banca Europeană de Investiții în ziua rambursării sau o rată variabilă. Segmentul de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești este foarte important și este cel mai aglomerat segment de cale ferată din țara noastră, asigurând tranzitul mărfurilor din România, Ucraina și Rusia. // 21.01.2022- InfoMarket.

Noutați dupa tema