Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

BEI va acorda suplimentar Republicii Moldova 24 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, iar suma totală a împrumutului în acest scop va ajunge la 74 de milioane de euro.

BEI va acorda suplimentar Republicii Moldova 24 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, iar suma totală a împrumutului în acest scop va ajunge la 74 de milioane de euro.

Acest lucru este prevăzut de proiectul de lege cu privire la ratificarea acordului privind modificările la acordul financiar dintre Republica Moldova și Banca Europeană de Investiții privind infrastructura feroviară și materialul rulant al Republicii Moldova din 26 septembrie 2016, care a fost adoptat de Parlament în prima lectură. Vicepremierul , ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spinu, a declarat anterior că, noul împrumut de 24 de milioane de euro alocat de BEI va fi direcționat spre reconstrucția tronsonului de cale ferată dintre gările Bender - Basarabeasca - Etulia - Giurgiulești. Operațiunea va face parte dintr-o investiție totală a BEI de 74 de milioane de euro pentru reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare și achiziționarea locomotivelor în Moldova, în cadrul unui proiect cofinanțat și de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și UE. Suma inițială a împrumutului de la BEI a fost de 50 de milioane de euro, din care 30 de milioane de euro au fost destinate reabilitării căilor ferate, iar 20 de milioane de euro pentru achiziționarea locomotivelor. Totuși, în urma evaluării costului lucrării și în urma rezultatelor licitației pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Bender-Giurgiulești, s-a constatat că suma prevăzută în contract era insuficientă pentru implementarea proiectului. În acest sens, a fost necesară majorarea împrumutului de la BEI cu 24 de milioane de euro pentru componenta de modernizare a infrastructurii feroviare, valoarea totală a creditului pentru această componentă va crește la 54 de milioane de euro, iar împrumutul total pentru modernizarea infrastructurii feroviare și achiziția locomotivelor va crește la 74 de milioane de euro. Odată cu creșterea împrumutului BEI pentru modernizarea infrastructurii feroviare cu 24 de milioane de euro, condițiile financiare ale împrumutului nu se vor modifica. Creditul are o scadență de 25 de ani. Rata dobânzii poate fi selectată dintr-o rată forfetară oferită de Banca Europeană de Investiții în ziua plății, sau dintr-o rată variabilă. Tronsonul de cale ferată Bender-Giurgiulești este foarte important și este cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țara noastră, asigurând tranzitul de mărfuri din România, Ucraina și Rusia. // 24.12.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema