Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

GALERIE FOTO „Let’s Get Lost”: Cum turiștii italieni au descoperit Moldova prin vin, gastronomie și cultură

GALERIE FOTO „Let’s Get Lost”: Cum turiștii italieni au descoperit Moldova prin vin, gastronomie și cultură

Republica Moldova a devenit recent destinația surpriză a campaniei internaționale „Let’s Get Lost”, găzduind peste 130 de oaspeți din Italia - jurnaliști, influenceri și turiști - pentru un program creat în jurul experiențelor autentice și poveștilor trăite în țara noastră.
De când au pășit pe meleagurile noastre, impresiile au fost copleșitor de pozitive. Oaspeții au vorbit despre peisaje neașteptat de verzi, tradiții surprinzătoare, gastronomie savuroasă și, mai ales, despre ospitalitatea oamenilor. Mulți au recunoscut că nu-și imaginau Moldova ca destinație de călătorie, dar au descoperit aici un loc care „te prinde” prin simplitatea și autenticitatea lui.

Experiențe de neuitat: vin, gastronomie și o istorie culturală

Pe parcursul a trei zile, vizitatorii au avut un itinerar intens. Prima oprire a fost beciurile de la Cricova, unde, la 60 de metri sub pământ, au pășit prin labirinturi și au descoperit istoria vinului spumant produs prin Méthode Traditionnelle. Itinerarul a continuat cu vizite la Castel Mimi, unde s-au bucurat de spectacolul VinOpera, dar și cu experiențe în mijlocul naturii la Eco Resort Butuceni, Orheiul Vechi.Oaspeții au luat parte la ateliere de gastronomie locală - de la gătit bucate tradiționale și țesut de covoare, până la explorarea Nistrului cu caiacul.

Turiști surprinși de Moldova autentică

Turiștii au fost încântați: mulți nu și-ar fi imaginat că vor ajunge vreodată în Moldova, iar alții au apreciat autenticitatea fiecărei experiențe: „Ne place. E autentică.” Distanțele scurte între atracții le-au permis să descopere multe locuri într-un timp scurt, iar întâlnirile cu ghizi, producători și meșteșugari locali au făcut ca totul să fie real și memorabil.

Lucrezia Demi, restauratoare, câștigătoarea concursului Wizz Air: „Când discutam între noi despre destinația călătoriei, mulți
am bănuit că ar putea fi Moldova. A fost o surpriză, dar și o confirmare a intuiției noastre. Fiind restauratoare de artă, pasionată de sculpturi, fresce și arhitectură, am fost fascinată de casele tradiționale, coloanele și detaliile lor decorative, atât de diferite de ce am văzut până acum.”


Giovanni Pecoraro, câștigătorul concursului Wizz Air: „Este prima mea vizită aici, dar am auzit multe povești despre vinuri, gastronomie și locuri frumoase. Am fost surprins de câtă verdeață există. Mi-a plăcut atât de mult, încât am rezervat deja o viitoare călătorie aici cu iubita mea, ca să descoperim Moldova împreună.”

Valentina Dirindin, jurnalistă Vanity Fair: „Nu știam prea multe despre Moldova, așa că a fost o surpriză plăcută. Voi recomanda cititorilor mei să viziteze Moldova - este o destinație excelentă pentru iubitorii de vinuri și, în același timp, una foarte accesibilă.”

Valentina Ottavani, influencer Valentina Fashion Travel Hair: „Este fascinant să descopăr tradiții noi și ador să gătesc, așa că m-am bucurat să gust bucatele moldovenești. Este o țară foarte ospitalieră și caldă. M-a impresionat natura din Butuceni, concertul VinOpera și beciurile de la Cricova. Din gastronomie mi-au plăcut plăcintele, baba neagră, ardeii umpluți și tocănița de vinete. Le-aș recomanda prietenilor mei să viziteze Moldova - este o țară care merită descoperită. Promit să revin cu ei pentru a o explora împreună.”

Graziano Mancuso, influencer Voyavels: „Este prima mea vizită în Moldova și nu mă așteptam să ajung aici. Am remarcat asemănări cu Italia în ceea ce privește peisajele, dar și diversitatea culturală. M-a impresionat cum se îmbină aici tradiții și gastronomie din mai multe culturi.”
Campania „Let’s Get Lost”, care a mai avut ediții în Emiratele Arabe Unite, Turcia, Kârgâzstan și Spania, a adus acum Moldova pe harta internațională a destinațiilor descoperite prin experiențe directe și conținut creat la fața locului.
Povestea a prins ritm datorită echipei din spate: Wizz Air și Agenția de Investiții - alături de Oficiul Național al Turismului și cu sprijinul Ministerului Culturii. Iar sprijinul oferit de UMAEF, Mastercard, Aeroportul Internațional Chișinău, Rădăcini Wines, ONVV, ANTRIM și Muzeul de Etnografie și Istorie Naturală a făcut posibilă desfășurarea proiectului la cel mai înalt nivel.

Noutați dupa tema