Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Compania „Aerofood” cere Aeroportului „să înceteze „blocarea abuzivă” a procesului de evacuare a bunurilor” și îi acuză pe șefii de la AIC și APP de manipularea opiniei publice

Compania „Aerofood” cere Aeroportului „să înceteze „blocarea abuzivă” a procesului de evacuare a bunurilor” și îi acuză pe șefii de la AIC și APP de manipularea opiniei publice

Compania „Aerofood”, care administrează mai multe localuri din incinta Aeroportului din Chișinău, acuză administrația aerogării că încalcă legea împiedicând evacuarea bunurilor companiei și denunță încălcarea dreptului la proprietate.  
 
Potrivit unui comunicat de presă al companiei, „Aerofood” nu a pus și nu pune niciun fel de obstacole în calea eliberării spațiilor comerciale. Este vorba despre restaurantul „Plai”, „Aero Cafe” și Business Lounge, situate în zona sterilă a aerogării. 

Compania anunță că, pe data de 7 februarie 2025, Aeroportul a notificat oficial compania „Aerofood” cu privire la obligația de restituire a bunurilor transmise în locațiune și eliberarea spațiilor, în termen de 20 de zile de la data rezoluțiunii contractului. În cadrul aceleiași notificări, administrația aeroportului a informat că va constitui o comisie de predare-primire a bunurilor.
 
„În acest sens, pe 25 februarie 2025, „Aerofood” a transmis o adresă oficială prin care a informat Aeroportul despre persoanele desemnate din partea companiei în comisia de predare-primire și a solicitat acordarea accesului pentru a începe evacuarea bunurilor. Suplimentar am solicitat stabilirea unui grafic de evacuare. Pe 26 februarie 2025, în cadrul unei discuții bilaterale, administrația aeroportului a contestat chiar dreptul „Aerofood” de a evacua bunurile proprii, deși această obligație și procedură erau clar stabilite prin notificarea din 7 februarie. Cu toate acestea, părțile au convenit ca până la sfârșitul zilei de 26 februarie, AIC să desemneze propriii reprezentanți în comisie și să rezolve problema accesului. Din păcate, acest angajament nu a fost respectat, iar pe 27 februarie 2025, în lipsa oricărui răspuns oficial, reprezentantul legal al „AEROFOOD” s-a prezentat personal la sediul Aeroportului Internațional Chișinău pentru a cere respectarea celor convenite. Nici de această dată administrația aeroportului nu a dat curs solicitării, continuând să împiedice abuziv și nejustificat procesul de evacuare”, se arată în comunicatul transmis presei.
 
Compania îi acuză pe directorul interimar al AIC, Sergiu Spoială, și pe directorul APP, Roman Cojuhari, de faptul că manipulează opinia publică atunci când afirmă că „valorificarea spațiilor depinde de comportamentul agentului economic”. De asemenea, ei cer conducerii Aeroportului Internațional Chișinău „să înceteze aceste abuzuri și să respecte cadrul legal”, asigurând accesul comisiei și desfășurarea în condiții legale a procedurii de evacuare. Întârzierea nejustificată a acestui proces riscă să afecteze nu doar activitatea comercială, ci și confortul pasagerilor — care pentru noi au fost și rămân o prioritate, mai spun reprezentanții companiei. 

„În realitate, tocmai administrația aeroportului este cea care încalcă legea, împiedicând evacuarea bunurilor și încălcând dreptul de proprietate al companiei. Reiterăm că „AEROFOOD” va continua să deservească pasagerii până la data de 28 februarie 2025, conform notificării primite și deciziei unilaterale și nejustificate impuse de administrația aeroportului. Compania „AEROFOOD” și-a desfășurat activitatea în conformitate cu legislația în vigoare, respectând toate obligațiile contractuale și oferind servicii de calitate pasagerilor. Totodată, am realizat investiții majore în modernizarea spațiilor de tip „Food & Beverage”, contribuind activ la îmbunătățirea experienței pasagerilor. Ne cerem scuze față de pasagerii noștri fideli pentru situația creată, una care nu este generată de compania „AEROFOOD”, ci de deciziile unilaterale și abuzive ale administrației aeroportului”, se mai arată în comunicat.

Noutați dupa tema