Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Povestea de succes a companiei Chehlebar SRL: Diversificare și inovație în afacerile de familie

Povestea de succes a companiei Chehlebar SRL: Diversificare și inovație în afacerile de familie

De la un modest magazin de fotografii la un amalgam de afaceri diversificate, familia Bessarab a demonstrat că perseverența, pasiunea și adaptabilitatea sunt cheile succesului în lumea antreprenorială.

Chehlebar SRL este o companie de familie fondată în 1996 de soții Bessarab în mun. Comrat din Republica Moldova. De-a lungul anilor, compania și-a diversificat portofoliul și a devenit un jucător important pe piața locală, investind în domenii precum telecomunicația, agricultura, industria foto și sectorul HoReCa.

Cu o istorie de 28 de ani în spate, Chehlebar SRL are un parcurs impresionant și deține acum mai multe afaceri, printre care nouă magazine de telefonie mobilă, o cafenea, un teren de joacă pentru copii, un magazin cu toate cele necesare pentru fotografii, o livadă de pruni și camere frigorifice pentru a păstra fructelor și legumelor. Aflați în reportajului realizat în cadrul campaniei #FinComBusiness despre parcursul antreprenorilor, diversele afaceri pe care le dețin, despre munca și efortul depus în fiecare ramură și cât de mult contează o echipă dedicată.

https://www.youtube.com/watch?v=H8KPRW_cEs0

În anul 1996, soții Bessarab au luat o decizie îndrăzneață de a intra în lumea afacerilor. Pornind de la un mic magazin în orașul Comrat, care se ocupa cu printarea fotografiilor și vânzarea accesoriilor foto, au deschis calea către ceea ce avea să devină Chehlebar SRL. Cu o viziune clară și o ambiție neclintită, au fost printre primii care au adus inovația pe piața locală.

Ulterior, familia Bessarab și-a îndreptat atenția către domeniul telefoniei mobile, deschizând nouă magazine în sudul Moldovei. Și de data aceasta au fost din nou printre primii care au explorat această oportunitate, consolidându-și astfel poziția de lideri în domeniul telecomunicațiilor locale.

Cu o viziune axată pe viitor, familia Bessarab a extins paleta de afaceri și în domeniul agricol. În 2010, au decis să-și diversifice portofoliul, investind în livezi de prune. Pentru a păstra producția și a putea oferi un preț optimal chiar și în afara sezonului, antreprenorii au construit propriile camere frigorifice.

Unul dintre cele mai recente proiecte ale familiei Bessarab este PRONTO CAFE. Cu o abordare inovatoare, sub conducerea fiicei lor Irina și a soțului acesteia, cafeneaua a devenit rapid o destinație preferată pentru locuitorii din or. Comrat. Astfel, antreprenorii au intrat și în sectorul HoReCa, dezvoltând noi abilități și practici. Familia Bessarab nu s-a oprit aici și, în vara anului trecut, au inaugurat centrul de distracții pentru copii PRONTO KIDS, demonstrând adaptabilitatea lor la cerințele pieței.

În acest frumos parcurs, pentru a-și atinge obiectivele ambițioase, familia Bessarab a fost sprijinită de parteneriate solide, cum ar fi cel cu FinComBank, care a oferit resursele financiare și consultanța necesară pentru a realiza viziunile de afaceri.

FinComBank sprijină antreprenorii şi afacerile locale!

Noutați dupa tema