Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cum și când să treci de la anvelopele de iarnă la cele de vară: Reguli și sfaturi

Cum și când să treci de la anvelopele de iarnă la cele de vară: Reguli și sfaturi

Schimbarea anvelopelor de sezon este un aspect important al siguranței rutiere. În Moldova, ca și în multe alte țări cu climă temperată, legislația prevede anumite reguli privind trecerea de la anvelopele de iarnă la cele de vară. În acest articol, vom discuta când și cum se face această schimbare, precum și vom răspunde la alte întrebări frecvente.
 

 

Când prevede legea moldovenească obligativitatea schimbării anvelopelor de iarnă cu cele de vară?

 

Conform Regulamentului circulației rutiere din Republica Moldova, trecerea de la anvelopele de iarnă la cele de vară nu are date clar definite și depinde de condițiile meteorologice. Cu toate acestea, ea are loc de obicei primăvara, când temperatura crește constant peste +7 grade.
 

La ce temperatură ar trebui să trec la anvelope de vară?

 

Deși nu există o indicație precisă a unei temperaturi specifice în legislație, se recomandă să treceți la anvelopele de vară atunci când temperaturile se mențin între 5 și 7 grade în mod continuu timp de câteva zile. Acest lucru se datorează faptului că cauciucul de iarnă este conceput pentru a funcționa la temperaturi scăzute și poate fi mai puțin eficient pe asfalt la temperaturi mai ridicate.
 

Care sunt cerințele pentru anvelopele de vară?

 

Anvelope de vară diferă de cele de iarnă prin compoziția cauciucului și banda de rulare. Aceasta este concepută pentru a asigura o tracțiune bună la temperaturi ridicate și scurgerea apei în caz de ploaie. Atunci când selectați cauciucul de vară, trebuie să acordați atenție caracteristicilor benzii de rulare, indicelui de viteză și indicelui de sarcină.
 

De ce să treci de la anvelopele de iarnă la cele de vară: diferențe între anvelopele de sezon?

 

Anvelope de iarnă au o compoziție de cauciuc mai moale și blocuri adânci ale benzii de rulare, ceea ce asigură o bună aderență pe zăpadă și gheață. Pe de altă parte, anvelopele de vară au o compoziție mai dură și blocuri de bandă de rulare mai puțin adânci, pentru o aderență mai bună pe asfalt la temperaturi ridicate.
 

Cum să vă adaptați la anvelopele de vară?

 

Trecerea la anvelopele de vară poate dura puțin timp până vă obișnuiți, mai ales dacă sunteți obișnuit cu anvelopele de iarnă. În primele zile, fiți atenți la comportamentul vehiculului dumneavoastră pe șosea și adaptați-vă stilul de condus dacă este necesar.
 

Alegerea anvelopelor de vară pentru mașină: principalele caracteristici

 

Atunci când alegeți anvelopele de vară, luați în considerare dimensiunea roților mașinii dumneavoastră, precum și condițiile de drum pe care este foarte probabil să conduceți. Acordați atenție indicilor de viteză și de sarcină, precum și recenziilor și evaluărilor altor proprietari de mașini.
 

Oare trebuie să cumpăr anvelope de vară în primăvară pentru a economisi bani?

 

cumpara anvelope de vara în primăvară poate fi o decizie profitabilă, deoarece în această perioadă multe magazine oferă reduceri și promoții de sezon. Totuși, nu uitați că siguranța pe șosea este mai presus de economisirea banilor, așa că alegeți cauciuc de calitate de la producători de încredere.

 

Trecerea de la anvelopele de iarnă la cele de vară este un pas important în pregătirea mașinii dumneavoastră pentru lunile mai calde ale anului. Urmând sfaturile și recomandările de mai sus, veți putea să vă mențineți pe dumneavoastră și pe ceilalți în siguranță pe șosea în orice perioadă a anului.

Noutați dupa tema