Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Industria de gaming și fashion au încheiat maratonul creativ de la Festivalul Industriilor Creative 2022

Industria de gaming și fashion au încheiat maratonul creativ de la Festivalul Industriilor Creative 2022

O industrie care cunoaște o creștere exponențială și care dispune de infrastructura și talentele necesare pentru a le valorifica. Domeniul de gaming/crearea de jocuri video la calculator, verticală a industriilor creative, a fost pe agenda discuțiilor la Festivalul Industriilor Creative 2022.
 
În țara noastră, cele 40 de companii de gaming care angajează peste 300 de oameni au înregistrat venituri de 11 milioane de dolari SUA, în anul 2020, din crearea jocurilor video de calculator. Cifrele reconfirmă potențialul de dezvoltare a industriei, urmând trendurile globale marcate de o extindere a nișei de piață, inclusiv datorită evoluției graficii jocurilor video care integrează experiențe imersive și elemente VR.
 
Gaming Artist cu experiență la companii de top, Pavel Crescenco, a ținut, la Mediacor, o prezentare despre cea mai distractivă profesie.
 
Pavel Crescenco, Gaming Artist: „Diferența dintre gaming artist și un artist este că primul este responsabil să pună cap la cap toate aspectele tehnice pentru ca un joc să fie funcțional. În munca zilnică trebuie să colaboreze cu echipa de programatori, care sunt responsabili de calitatea „codurilor”, și pentru ca jocul să meargă bine și cu echipa de designeri, care dau viață imaginii ca ea să fie mai colorată și mai veridică. Producerea unui joc durează cel puțin 6 luni, iar  numărul de ore de muncă este direct proporțional cu ideile creative care apar.”
 
În țara noastră, Asociația COR și Proiectul Tehnologiile Viitorului (FTA), finanțat de USAID și Suedia, își propune să adune competențele creative și tehnologiile emergente în noile domenii CreaTech, îmbrățișând posibilitățile comerciale și culturale ale realității virtuale și să transforme sectoarele de design, arte vizuale, film și jocuri în producători de design și produse creative de înaltă calitate, recunoscuți la nivel internațional.
 
Weekendul creativ a continuat cu 2 zile de Fashion Pop Up Shop, organizat de
Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii ZIPhouse. Astfel, 9 branduri tinere și-au făcut cunoscute conceptele creative, piesele confecționate și au interacționat cu consumatorii.
Maratonul activităților s-a încheiat cu un fashion-show și prezentarea noii colecții de haine ale brandului „ASAGAYA”, ce are la bază conceptul „Post Soviet Kids” -  o inițiativă creativă, care face să dispară granițele dintre arhitectură și artă, cultură și incluziune socială, pentru ca designul să găsească soluții la problemele actuale. Show-ul a fost însoțit și de o expoziție de fotografie, care și-a propus să atragă atenția asupra unor aspecte culturale precum clădirile moderniste care prezintă o resursă publică de valoare artistică și istorică care trebuie exploatată și folosită în avantajul societății. 
 
La nivel de industrie, Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS) și Proiectul Tehnologiile Viitorului (FTA) își propun să consolideze poziția sectorului ca și partener de producție cu valoare adăugată pentru firmele din Europa de Vest, cu fabrici competitive care utilizează digitalizarea, automatizarea și conformitatea socială, alături de concepte de economie circulară și sustenabilitate pentru branduri de top globale.
 
În weekend s-a desfășurat un curs fulger de grafic design ținut de Constantin Șarcov și Adrian Mironescu – 2 experți în domeniu, cu numeroase premii la activ. Astfel, participanții au învățat despre culorile în branding și design, regulile compoziției, strategia de brand prin prisma mai multor studii de caz și exemple practice.
 
Festivalul Industriilor Creative 2022 a fost organizat de Asociația Companiilor de Creație COR și Proiectul Tehnologiile Viitorului (FTA), finanțat de USAID și Suedia, în parteneriat cu Fundația Moldcell.
Comunitatea creativă din Moldova este reprezentată de peste două mii de companii cu 10.000 angajați și  2.500 liberi profesioniști din domeniile design, publicitate, digital media, arhitectură, muzică, film, teatru, animații, editare carte și jocuri, AR/VR. În 2020, veniturile celor peste 2.000 de companii din sectorul creativ  - design, publicitate, digital media, muzică, teatru, film, AR/VR - au ajuns la 150 milioane de dolari.
 

Noutați dupa tema