Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Judecătoria Chișinău a respins cererea de chemare оn judecată depusă de New Ventures Capital NV оmpotriva Danube Logistics

Judecătoria Chișinău a respins cererea de chemare оn judecată depusă de New Ventures Capital NV оmpotriva Danube Logistics

La 19 octombrie 2021, Judecătoria Chișinău sediul Centru a emis o оncheiere prin care a respins cererea
de chemare оn judecată depusă de New Ventures Capital NV (“NVC”) оmpotriva Danube Logistics,
admițвnd cererea de tardivitate оnaintată de Danube Logistics.

Оn 2019, New Ventures Capital NV, o societate controlată de Rafiq Aliyev (beneficiarul efectiv al Bemol
Retail SRL), a depus o cerere оn instanță prin care a solicitat anularea tranzacției de vвnzare a Danube
Logistics SRL către societatea olandeză Danube Logistics Holding BV, după opt ani din data tranzacției care
a avut loc оn 2011, deși NVC și-a prezentat оn mod expres consimțămвntul cu privire la tranzacția
respectivă.

Tranzacția din 2011 a fost deja examinată оn mod detaliat оn instanțele olandeze, iar două instanțe au
respins pretențiile lui Aliyev ca fiind neоntemeiate. La 11 septembrie 2018, Curtea de Apel din Amsterdam
a stabilit fără echivoc, printr-o decizie finală și irevocabilă, că tranzacția din 2011 a fost una legală și
transparentă și că pretențiile lui Aliyev sunt lipsite de temei. Оn consecință, dosare cu pretenții similare ale
companiilor lui Aliyev оnaintate și оn instanțele de judecată din Republica Moldova au fost scoase de pe
rol, iar pretenția NVC este o оncercare tardivă și nefondată de a ocoli decizia curții din Amsterdam.

Danube Logistics a solicitat respingerea cererii depuse de NVC оn 2019, invocвnd expirarea termenului de
prescripție. Cererea de tardivitatea оnaintată de Danube Logistics a fost admisă оn mod tranșant de prima
instanță.

Danube Logistics SRL este investitorul general și operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești, unicul
port fluvio-maritim din Republica Moldova. Оncepвnd din 2005 și pană оn prezent, Danube Logistics a
dezvoltat portul, acesta devenind unul din cele mai de succes de pe Dunăre. Portul Internațional Liber
Giurgiulești contribuie anual la extinderea comerțului extern al companiilor din Republica Moldova оn
peste 50 de țări. Danube Logistics SRL este deținută оn оntregime de societatea olandeză Danube Logistics
Holding BV. Proprietarul unic al grupului de companii Danube Logistics este Banca Europeană pentru
Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Noutați dupa tema