Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Pentru participarea la programul de modernizare a drumurilor locale „Europa este aproape” au fost depuse 579 de cereri, iar valoarea totală a proiectelor este de 2,6 miliarde de lei

Pentru participarea la programul de modernizare a drumurilor locale „Europa este aproape” au fost depuse 579 de cereri, iar valoarea totală a proiectelor este de 2,6 miliarde de lei

Acest lucru a fost anunțat de ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale, Vladimir Bolea, prezentând rezultatele etapei de depunere a cererilor de participare la acest program guvernamental. Potrivit acestuia, 579 de primari din toată țara au răspuns apelului, prezentând proiecte care vizează construirea sau reconstrucția: drumuri locale de importanță regională/municipală – 41,06 km; drumuri și străzi de uz public în limitele administrative ale localităților – 516,42 km; căi pietonale/platforme pentru accesul la instituții publice – 109,71 km. Valoarea totală a proiectelor prezentate este de 2,6 miliarde de lei, iar beneficiul direct al acestor investiții va fi resimțit de peste 1,48 milioane de cetățeni. Distribuția proiectelor pe regiuni de dezvoltare este următoarea: 239 – regiunea Centrală; 178 – regiunea Nord; 128 – regiunea Sud; 16 – mun. Chișinău; 18 – UTA Gagauzia. După etapa de depunere a dosarelor urmează etapa evaluării administrative, care este realizată în prezent de Biroul Național de Dezvoltare Regională și Locală, în conformitate cu procedurile stabilite de regulamentul programului. În mod similar, proiectele vor fi evaluate din punct de vedere tehnic și financiar pe baza mai multor criterii, printre care fezabilitatea și importanța proiectului, conformitatea acestuia cu strategiile naționale, sectoriale, regionale și locale de dezvoltare, impactul asupra beneficiarilor etc. În perioada evaluării tehnice și financiare, alături de specialiștii Biroului Național pentru Dezvoltare Regională și Locală, vor fi pregătiți pentru deplasări la fața locului și specialiști din cadrul Administrației Naționale a Drumurilor. Finalizarea acestor două etape este preconizată pentru sfârșitul lunii iunie a acestui an. O condiție obligatorie pentru implementarea proiectelor de construcție și modernizare a drumurilor locale în cadrul programului „Europa este aproape” este existența, la nivelul autorităților locale, a unui plan general de dezvoltare care să includă direcțiile, prioritățile și regulile de dezvoltare a localității. Potrivit lui Vladimir Bolea, în cadrul programului „Satul european” sunt finanțate simultan proiecte de elaborare a planurilor generale ale orașelor: 36 de proiecte sunt implementate prin „Satul european-1”; 127 de proiecte – prin „Satul european-2”; 76 de proiecte sunt în curs de examinare la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale pentru aprobarea finanțării; au fost depuse 185 de cereri de finanțare. Programul „Europa aproape” este finanțat de guvern prin pachetul financiar „Buget+” în valoare de 500 de milioane de lei. Limita maximă pentru fiecare proiect este de 10 milioane de lei. Finanțarea este disponibilă pentru: localități mici (până la 1500 de locuitori) - până la 2 milioane de lei; localități cu o populație de până la 1500 de locuitori, aflate în proces de asociere voluntară - până la 5 milioane de lei; localități mari (peste 1500 de locuitori) - până la 9 milioane de lei (cu o contribuție a autorităților locale de 10%). // 19.05.2025 — InfoMarket.

Noutați dupa tema