Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un studiu de fezabilitate pentru construcția unui nou terminal la Aeroportul Chișinău va fi realizat în Moldova cu sprijinul IFC, membru al Grupului BM.

Un studiu de fezabilitate pentru construcția unui nou terminal la Aeroportul Chișinău va fi realizat în Moldova cu sprijinul IFC, membru al Grupului BM.

Anunțul a fost făcut de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, în cadrul Conferinței Internaționale Aviație-Eveniment 2024 RMO, desfășurată în premieră pe 30 mai la Aeroportul Internațional Chișinău, cu tema „Perspectivele și provocările aviației din Moldova în drumul spre Uniunea Europeană”. Andrei Spînu a declarat că, după revenirea în gestiunea statului, aeroportul din capitală a înregistrat mai multe progrese în restabilirea infrastructurii: pista principală a fost modernizată, au fost achiziționate echipamente noi pentru întreținerea acesteia, în viitorul apropiat va fi construită o parcare cu 260 de locuri de parcare și vor începe lucrările de modernizare a rețelei electrice. Totodată, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a declarat că numărul de pasageri pe aeroportul capitalei este în creștere semnificativă, iar pentru a face față din punct de vedere al infrastructurii și a deveni și mai competitivi, avem nevoie de un aeroport mai mare și mai spațios, care să corespundă tuturor standardelor europene. În acest context, el a spus că, cu sprijinul Corporației Financiare Internaționale (IFC), membră a Grupului Băncii Mondiale, a fost elaborat un studiu de fezabilitate privind construcția unui nou terminal la aeroportul din Chișinău. Potrivit unei analize preliminare, acesta va putea primi peste 5 milioane de pasageri pe an. Studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat până la sfârșitul acestui an. În ceea ce privește viitorul sectorului aviatic din Moldova, Andrei Spînu a subliniat că acesta se află la început de drum, ceea ce reprezintă un avantaj. „Scopul nostru este de a moderniza infrastructura, de a lansa mai multe rute directe la un preț accesibil pentru cetățenii noștri, precum și de a ajusta legislația națională la cea europeană”, a declarat ministrul. El a subliniat că Conferința Internațională OMR Aviation-Event 2024 este un eveniment unic pentru Republica Moldova, datorită căruia participanții la eveniment au posibilitatea de a cunoaște sectorul aviatic din Moldova, precum și oamenii a căror ospitalitate este cunoscută în întreaga lume. „Sper că acest eveniment va deveni o tradiție pentru industria aviatică. Moldova este cunoscută ca o țară mică cu o inimă mare, iar despre Aeroportul Internațional Chișinău pot spune același lucru - este un aeroport mic cu un mare potențial", a declarat Andrei Spînu. Conferința Aviation Event a reunit profesioniști internaționali, lideri mondiali ai industriei aviatice, experți, șefi de companii aeriene și aeroporturi din Europa, membri ai Parlamentului European, reprezentanți ai instituțiilor financiare și mass-media din întreaga lume. // 30.05.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema