Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Reparația podului de pe drumul R16 Bălți-Fălești-Sculeni-Ungheni a fost finalizată în timp record, costul lucrărilor depășind 13,58 milioane de lei.

Reparația podului de pe drumul R16 Bălți-Fălești-Sculeni-Ungheni a fost finalizată în timp record, costul lucrărilor depășind 13,58 milioane de lei.

Acest lucru a fost comunicat de Administrația de Stat a Drumurilor, menționând că reparația podului a fost finalizată în doar 6 luni, iar circulația pe acesta a fost deja deschisă. La inaugurarea instalației au participat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, conducerea Administrației de Stat a Drumurilor, antreprenorul și alți reprezentanți responsabili de proiect. Administrația de Stat a Drumurilor a precizat că podul rutier peste râul Gîrla Mare a fost construit la sfârșitul anilor '60 ai secolului XX. În anul 2020, specialiștii Intexnauca au efectuat o expertiză a podului, amplasat pe autostrada R16 Bălți - Fălești - Sculeni - Ungheni, km 62,376. În cadrul expertizei au fost depistate defecte și deteriorări ale podului, care fac necesară revizia acestuia în conformitate cu cerințele actuale ale actelor normative în vigoare. Lungimea podului, situat în apropierea satului Medeleni, este de 27,82 metri. Pentru a îmbunătăți siguranța, podul a fost echipat cu bariere metalice de protecție atât pentru drumuri, cât și pentru pietoni, precum și cu indicatoare și marcaje rutiere. Valoarea contractuală a lucrărilor a fost de circa 13 milioane 583,5 mii lei, banii fiind alocați din Fondul Rutier. Podul din apropierea satului Medeleni are o importanță socio-economică mare, deoarece asigură legătura cu biroul vamal din Sculeni. În anul 2023, prin punctul vamal din Sculeni au trecut aproximativ 754.000 de vehicule și 2,2 milioane de pasageri. Reparația podului este un factor important în dezvoltarea relațiilor comerciale regionale și contribuie semnificativ la creșterea coeziunii economice și sociale în regiune. // 09.01.2024 – InfoMarket

Noutați dupa tema