
Reparația podului de pe drumul R16 Bălți-Fălești-Sculeni-Ungheni a fost finalizată în timp record, costul lucrărilor depășind 13,58 milioane de lei.
Acest lucru a fost comunicat de Administrația de Stat a Drumurilor, menționând că reparația podului a fost finalizată în doar 6 luni, iar circulația pe acesta a fost deja deschisă. La inaugurarea instalației au participat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, conducerea Administrației de Stat a Drumurilor, antreprenorul și alți reprezentanți responsabili de proiect. Administrația de Stat a Drumurilor a precizat că podul rutier peste râul Gîrla Mare a fost construit la sfârșitul anilor '60 ai secolului XX. În anul 2020, specialiștii Intexnauca au efectuat o expertiză a podului, amplasat pe autostrada R16 Bălți - Fălești - Sculeni - Ungheni, km 62,376. În cadrul expertizei au fost depistate defecte și deteriorări ale podului, care fac necesară revizia acestuia în conformitate cu cerințele actuale ale actelor normative în vigoare. Lungimea podului, situat în apropierea satului Medeleni, este de 27,82 metri. Pentru a îmbunătăți siguranța, podul a fost echipat cu bariere metalice de protecție atât pentru drumuri, cât și pentru pietoni, precum și cu indicatoare și marcaje rutiere. Valoarea contractuală a lucrărilor a fost de circa 13 milioane 583,5 mii lei, banii fiind alocați din Fondul Rutier. Podul din apropierea satului Medeleni are o importanță socio-economică mare, deoarece asigură legătura cu biroul vamal din Sculeni. În anul 2023, prin punctul vamal din Sculeni au trecut aproximativ 754.000 de vehicule și 2,2 milioane de pasageri. Reparația podului este un factor important în dezvoltarea relațiilor comerciale regionale și contribuie semnificativ la creșterea coeziunii economice și sociale în regiune. // 09.01.2024 – InfoMarket