
Profitul net al combinatului de vinuri Cricova, în 2020, s-a ridicat la 3,47 milioane lei, în scădere de 6,5 ori față de anul precedent (22,55 milioane lei).
Potrivit rapoartelor financiare anuale ale SA Cricova, volumul vânzărilor a scăzut anul trecut cu 18,9% - de la 298,58 milioane lei la 242,09 milioane lei, iar sine costul vânzărilor a scăzut cu 12,1% - de la 209,87 milioane lei la 184,44 milioane lei. Cheltuielile comerciale au scăzut cu 59,2% - de la 23,84 milioane lei la 9,72 milioane lei, în timp ce cheltuielile administrative au scăzut cu 2,1% - de la 33,68 milioane lei la 32,98 milioane lei. În 2020, SA Cricova a produs 288 mii decalitri (dal) de vinuri în sticle îmbuteliate și 4 milioane 900 mii sticle de vinuri spumante, inclusiv 317 mii sticle de vin spumant clasic. Aproximativ 51% din totalul vânzărilor în valoare de 242,09 milioane lei au fost vândute în Moldova, iar restul de 49% au fost exportate. Investițiile SA Cricova, în 2020, s-au ridicat la 10,4 milioane de lei, dintre care 7,6 milioane de lei au fost pentru întreținerea și extinderea podgoriilor și 2,8 milioane de lei - pentru echipamente pentru procesul de producție. Capitalul autorizat al SA Cricova este de 182,56 milioane de lei. 100% din acțiunile companiei sunt deținute de stat. Combinatul de vinuri Cricova a fost înființat în 1947. Este singura întreprindere din Moldova care produce vinuri spumante folosind metoda clasică de vin spumant. Fabrica produce, de asemenea, o gamă largă de vinuri. // 22.07.2021 — InfoMarket.