Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Compania Luxfarmol din orașul Tvardița a intrat pe piața de dezinfectante din Statele Unite.

Compania Luxfarmol din orașul Tvardița a intrat pe piața de dezinfectante din Statele Unite.

Directorul întreprinderii, Semion Diulgher, a declarat pentru InfoMarket că Food and Drug Administration a emis un certificat de înregistrare pentru dezinfectantul din Tvardița, permițându-i să fie vândut în toate Statele Unite. Primul lot de export a fost de 240 mii mono doze de dezinfectant. Este primul și singurul produs dezinfectant din Moldova care a fost aprobat pentru vânzare pe piața americană. Dezinfectantul monodozat este destinat unei singure utilizări și conține 3 ml de dezinfectant pentru mâini (doză recomandată de OMS). Un astfel de produs este solicitat de companiile aeriene, restaurante, hoteluri, saloane de înfrumusețare, benzinării etc. Potrivit lui Semyon Dyulger, Luxfarmol a semnat deja contracte pentru furnizarea de produse igienice monodozate cu Belavia din Belarus, precum și cu transportatorii români și italieni. De asemenea, sunt în curs negocieri cu reprezentanții Turkish Airlines și ai companiei rusești ”Aeroflot”. Luxfarmol funcționează din 2008 și este rezident al zonei economice libere din Tvarditsa. Din 2011, compania produce dezinfectanți. Înainte de pandemie, volumele sale de producție erau de aproximativ 40 de tone pe an, din care jumătate erau exportate în Ucraina. Pe piața internă, mărfurile au fost livrate în principal instituțiilor medicale, punctelor de control vamal și de frontieră, precum și pentru nevoile unităților de armată și poliție. Volumul vânzărilor Luxfarmol a crescut semnificativ în timpul pandemiei: dacă în 2018 vânzările s-au ridicat la 4,7 milioane de lei, iar în 2019 - 1,2 milioane de lei, atunci în 2020 volumul acestora a ajuns la 55 de milioane de lei, iar profitabilitatea producției a fost de aproximativ 20%. Anul trecut, compania a extins gama de antiseptice în diferite doze: gel antibacterian și gel monodoză au apărut în linia de producție. Produsele Luxfarmol sunt înregistrate în Rusia, Belarus, Ucraina, Italia, Marea Britanie și SUA, iar compania continuă să investească în promovarea produselor sale pe piețele occidentale și în special în cercetarea de laborator pentru a obține certificări locale. Investiția totală a Luxfarmol este estimată la 2 milioane de dolari. // 30.04.2021 - InfoMarket