Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Consumatorii vor putea întreprinde acțiuni colective împotriva vânzătorilor necorecți, iar compesarea colectivă a prejudiciilor va fi reglementată de un mecanism eficient

Consumatorii vor putea întreprinde acțiuni colective împotriva vânzătorilor necorecți, iar compesarea colectivă a prejudiciilor va fi reglementată de un mecanism eficient

Acest lucru este prevăzut de proiectul de Lege privind acțiunile reprezentative pentru protecția intereselor colective ale consumatorilor, pe care Parlamentul l-a adoptat în prima lectură. Această inițiativă legislativă a fost elaborată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, cu suportul experților Delegației UE în Moldova. Documentul, care transpune Directiva UE a Parlamentului European și a Consiliului privind protecția consumatorilor, va crea un cadru instituțional care va permite organizațiilor calificate să reprezinte eficient și colectiv interesele consumatorilor. În prezent, legislația Republicii Moldova dispune de o procedură generală pentru acțiunile colective reglementată de Codul de procedură civilă, însă nu există un mecanism procedural eficient care să poată fi aplicat acțiunilor colective de reprezentare pentru despăgubirea consumatorilor. Astfel, după adoptarea Legii privind acțiunile reprezentative pentru apărarea intereselor colective ale consumatorilor în Moldova, cetățenii nu vor mai trebui să lupte singuri dacă un comerciant vinde produse de calitate inferioară sau utilizează metode înșelătoare. Potrivit autorilor, introducerea legii va permite consumatorilor să acționeze colectiv împotriva practicilor comerciale neloiale. Aceștia vor putea obține remedii adecvate pentru prejudiciile lor, inclusiv compensații financiare, repararea sau înlocuirea bunurilor defecte, reduceri de preț sau anularea contractului. Acest lucru va fi posibil în cazul în care un comerciant vinde produse defecte sau induce în eroare mulți consumatori. Consumatorii nu vor trebui să își apere singuri drepturile, deoarece vor fi reprezentați de organizații calificate. Proiectul de lege stabilește că entitățile calificate sunt persoane juridice înființate în conformitate cu legislația în vigoare, organizații independente non-profit. Activitățile lor vizează protejarea intereselor consumatorilor. Conform procedurii, acestea vor trebui să obțină acordul scris al consumatorului pentru ca o entitate calificată să îl reprezinte. Legea urmează să fie adoptată în a doua lectură și va intra în vigoare la 12 luni de la publicarea în Monitorul Oficial. După cum a informat anterior Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, punctul-cheie al legii menționate este introducerea unui sistem de recurs, care permite părților implicate - consumatori și comercianți - să ajungă la un acord care să permită rezolvarea rapidă și echitabilă a problemelor. //13.02.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema