Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Au fost finalizate lucrările de modernizare și renovare a postului vamal din Sculeni.

Au fost finalizate lucrările de modernizare și renovare a postului vamal din Sculeni.

Serviciul Vamal a organizat ceremonia oficială de inaugurare a postului vamal Sculeni, modernizat în cadrul proiectului "Reparația și modernizarea birourilor vamale de frontieră de la granița dintre România și Republica Moldova, respectiv a posturilor vamale Albița-Leușeni, Sculeni-Sculeni și Giurgiulești-Galați", finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Guvernul Republicii Moldova și Guvernul României. Directorul Serviciului Vamal, Igor Talmazan, a declarat că în cadrul proiectului de modernizare, cele mai mari investiții au fost făcute în acest post vamal, iar aici au fost efectuate cele mai complicate lucrări, care au presupus extinderea și reconstrucția completă a acestuia. În special, la acest post au fost construite 6 benzi noi pentru controlul vamal, astfel încât numărul total de benzi a ajuns la 14 (7 la intrare și 7 la ieșire). De asemenea, au fost construite pavilioane și copertine, au fost reparate drumurile de acces, au fost construite platforme de scanare și partiții de protecție pentru scanerul mobil, a fost construit un sistem de drenaj pentru descărcări electrice, stații de tratare a apelor uzate și a apelor pluviale, precum și un sistem de alimentare cu gaz lichefiat. Clădirea administrativă a fost renovată, iar sistemele de iluminat exterior, de etichetare și de semnalizare au fost modernizate. În același timp, suprafața postului vamal a fost extinsă de la 2,3 hectare la 4,8 hectare. Acest lucru va permite creșterea capacității sale de procesare și asigurarea infrastructurii corespunzătoare condițiilor moderne. Postul vamal Sculeni a fost dotat cu echipamentele necesare pentru activitatea optimă a funcționarilor vamali, precum și cu echipamente vamale moderne, inclusiv un sistem staționar de scanare X-rąy pentru inspecția mărfurilor și a vehiculelor. Datorită asistenței financiare a Uniunii Europene prin intermediul Organizației Internaționale pentru Migrație (OIM), a fost introdus un sistem de supraveghere video și au fost instalate ecrane de informare cu LED-uri pentru a afișa informații privind noua legislație vamală și regulile de trecere a frontierei. Costul total al lucrărilor efectuate la postul vamal din Sculeni a fost de 135,3 milioane de lei (aproape 7 milioane de euro). Modernizarea postului vamal va crește eficiența și viteza de vămuire, va accelera fluxul internațional de pasageri și mărfuri și va reduce numărul de încălcări vamale. De menționat că proiectul a fost finanțat de Uniunea Europeană în cadrul Programului Operațional Comun România-Moldova pentru perioada 2014-2020. Bugetul proiectului, gestionat de Serviciul Vamal, a fost de 8,2 milioane de euro, din care 3,2 milioane de euro au fost alocate sub formă de granturi din partea UE, iar contribuția Guvernului Republicii Moldova a fost de 5 milioane de euro. // 07.03.2024 – InfoMarket

Noutați dupa tema