Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Republica Moldova va fi interzis transferul întreprinderilor profitabile de stat în concesii și nu va lua în considerare finanțarea unui partener privat din veniturile din administrarea acestui bun de stat ca investiție.

În Republica Moldova va fi interzis transferul întreprinderilor profitabile de stat în concesii și nu va lua în considerare finanțarea unui partener privat din veniturile din administrarea acestui bun de stat ca investiție.

Acest lucru este prevăzut de modificările aprobate de Guvern la unele acte normative privind aspectele legate de parteneriatul public-privat și gestionarea proprietății de stat. Viceprim-ministrul, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, a menționat că este vorba despre eliminarea unei serii de lacune legislative și de reglementare legate de parteneriatele public-private, întrucât aceste neajunsuri au condus la omisiuni și abuzuri în legislația națională, precum și ca erori în aplicarea acesteia. De-a lungul anilor, interesele statului au fost lezate de încheierea unor acorduri de parteneriat public-privat, precum acordul de concesiune a Aeroportului Chișinău și contractul de modernizare a rețelei de gări și stații auto. Dumitru Alaiba a subliniat că modificările aduse în prezent la legislația privind parteneriatul public-privat exclud posibilitatea transferului întreprinderilor profitabile de stat în concesii. Acestea clarifică mecanismul de finanțare a parteneriatelor public-private, inclusiv prevederi care stipulează că investițiile sunt finanțate integral din resurse financiare furnizate de un partener privat, iar investițiile finanțate din venituri aferente administrării activelor statului nu pot fi recunoscute ca investiții din fondurile proprii ale partenerului privat. Alte modificări se referă la formele de parteneriat public-privat ale conținutului contractului, inițierea și transparența procesului de atribuire a contractului, conținutul studiului de fezabilitate, monitorizarea implementării proiectelor relevante, etc.. Dumitru Alaiba a subliniat că, modificările propuse fac parte din obligațiile Republicii Moldova față de partenerii de dezvoltare, inclusiv angajamentul față de reforme legate de procesul de integrare europeană, precum și parte din acțiunile guvernului de de-oligarhizare. // 12.04.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema