Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Republica Moldova, întreprinderile de interes public vor fi obligate să înființeze comitete pentru auditul companiei.

În Republica Moldova, întreprinderile de interes public vor fi obligate să înființeze comitete pentru auditul companiei.

Acest lucru este prevăzut de modificările aduse legislației actuale, pe care Parlamentul le-a adoptat în a doua lectură. În special, se fac modificări la Legea cu privire la întreprinderea de stat și întreprinderea municipală, la Legea privind societățile pe acțiuni, la Legea privind societățile cu răspundere limitată, precum și la alte acte normative. Modificările clarifică atribuțiile și cerințele de raportare ale comisiei de audit (în cazul subiecților de interes public) și ale comisiei de audit - organele de control ale întreprinderii de stat/municipale și subiecte de drept public. Proiectul prevede instituirea unui control de stat mai eficient asupra întreprinderilor publice, precum și îmbunătățirea activităților acestora, în special prin crearea obligatorie a comitetelor de audit. Se convine ca, controlul de audit să fie efectuat pe tot parcursul anului, spre deosebire de auditurile obișnuite, inclusiv cele efectuate de Curtea de Conturi, sau de controlul efectuat de comisia de cenzori. Proiectul de lege conține și măsuri de atragere și motivare a specialiștilor calificați în domeniul contabilității și auditului pentru a lucra în comisiile de audit. Munca membrilor comisiei de audit va fi achitată, iar cuantumul plății va fi stabilit de fondatorul/adunarea generală a subiectului de interes public. De asemenea, sunt stipulate proceduri de încetare a plății indemnizației lunare către un membru al consiliului, comisiei de cenzori sau comitetului de audit, ale căror atribuții sunt suspendate și/sau încetează raporturile de muncă în organul de stat care l-a numit. Se prevede că, comitetul de audit al societății este în mod necesar creat de subiecți de interes public și acționează în conformitate cu prevederile legii, statutului societății și regulamentului privind comitetul de audit al societății. Printre societățile de interes public se numără băncile comerciale, societățile de asigurări/reasigurări, societățile listate la Bursa de Valori, precum și anumite categorii de societăți cu capital de stat, în funcție de capitalul autorizat, numărul de angajați și cifra de afaceri. În plus, au fost făcute modificări, conform cărora întreprinderile de stat și municipale își vor aloca o parte din profitul net pentru formarea de capital de rezervă și fondul de dezvoltare. Mărimea capitalului de rezervă va fi stabilită prin statut, în timp ce acesta trebuie să fie de cel puțin 10% din capitalul autorizat al întreprinderii. Capitalul de rezervă va fi plasat în active cu lichiditate ridicată, dar va putea fi utilizat doar pentru acoperirea pierderilor întreprinderii și/sau majorarea capitalului autorizat al acesteia. Legislația mai precizează și cuantumul deducerilor la buget din profitul net al întreprinderilor municipale și de stat: acesta nu poate depăși suma profitului net la sfârșitul perioadei de raportare și a profitului reportat din anii anteriori, minus orice pierderi din anii precedenți și mai puține sume contribuite la capitalul de rezervă. Termenul de plată a dividendelor și/sau deducerilor la buget din profitul net primit de o entitate publică va fi amânat din 30 iunie în 30 august. // 03.04.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema