Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Aplicația guvernamentală de servicii electronice EVO va fi creată cu suportul proiectului "Tehnologii ale viitorului", iar dezvoltarea acesteia va necesita circa 3,5 milioane de lei.

Aplicația guvernamentală de servicii electronice EVO va fi creată cu suportul proiectului "Tehnologii ale viitorului", iar dezvoltarea acesteia va necesita circa 3,5 milioane de lei.

Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a prezentat un proiect de concept al aplicației guvernamentale integrate de e-servicii EVO. Această aplicație va asigura accesul persoanelor fizice și juridice la serviciile guvernamentale în orice moment și în orice loc, fără a fi necesară prezența fizică în birourile de prestare a serviciilor publice. EVO va reuni toate serviciile guvernamentale pe o singură platformă, iar prin intermediul acestei aplicații cetățenii și întreprinderile, inclusiv cele din diaspora, vor putea interacționa mai activ cu agențiile guvernamentale și vor putea utiliza serviciile guvernamentale. După cum se menționează în nota explicativă a proiectului, experiența implementării cu succes a unei astfel de aplicații mobile este în Ucraina ("Diya"), unde milioane de cetățeni utilizează peste 100 de servicii publice. Singapore a implementat o platformă digitală LifeSG, care oferă utilizatorilor acces la mai multe servicii publice și private printr-un singur cont. Aplicația similară din Moldova va fi dezvoltată de Agenția de Guvernare Electronică și, conform planului, EVO va fi punctul central de interacțiune digitală între sectorul public și persoanele fizice - persoane fizice și juridice: utilizând identificarea electronică, acestea vor avea acces la o gamă largă de servicii publice electronice. Inițial, EVO va fi format din 11 module de bază: profilul și datele utilizatorului, documente, plăți, gestionarea notificărilor și a codurilor QR; accesul la serviciile publice; înregistrarea electronică pentru serviciile publice; date medicale și statutul persoanei în sistemul ICM (e-Sanatate); modulul e-Democrație (informații privind depunerea petițiilor sau acceptarea răspunsurilor la petiții, opinii exprimate în cadrul consultărilor publice); un modul în care vor fi înregistrate toate împuternicirile și cronologia emiterii acestora. Aplicația va face schimb de informații cu toate sistemele informaționale, registrele, platformele, portalurile și serviciile electronice guvernamentale ale statului, va deveni un "ghișeu unic" de acces la sistemele informaționale, platformele, bazele de date ale statului. EVO va permite unei persoane fizice sau unui reprezentant al unei persoane juridice să stocheze documente într-o aplicație electronică, iar acestea vor avea aceeași valabilitate juridică ca și documentele pe suport de plastic sau de hârtie. Aplicația va elimina documentele pe suport de hârtie în interacțiunea cetățenilor și a întreprinderilor cu agențiile guvernamentale, va reduce costurile operaționale pentru furnizarea de servicii publice și va putea utiliza tehnologii moderne pentru a servi cetățenii și întreprinderile (de exemplu, inteligența artificială). Se preconizează că aplicația EVO va fi disponibilă gratuit pentru utilizatori. Aplicația integrată de e-servicii de stat EVO va fi implementată cu sprijinul proiectului Future Technologies, finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID), Suedia și Regatul Unit, cu un cost preliminar de dezvoltare de aproximativ 3,5 milioane de lei (aproape 200.000 de dolari). Costurile anuale de susținere și dezvoltare a EVO vor fi acoperite de la bugetul de stat. // 19.09.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema