Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova, unele instituții media vor beneficia de scutiri de impozite, iar cadrul juridic pentru presa scrisă și online va fi îmbunătățit.

În Moldova, unele instituții media vor beneficia de scutiri de impozite, iar cadrul juridic pentru presa scrisă și online va fi îmbunătățit.

Acest lucru este stipulat în proiectul Programului național de dezvoltare a mass-media 2023-2026 și în planul de acțiuni al acestuia, elaborat de un grup de deputați. Acesta conține 3 direcții principale: îmbunătățirea cadrului juridic, încurajarea dezvoltării mass-media ca agenți economici specifici și consolidarea sustenabilității lor financiare și economice; sporirea profesionalismului în sector. Printre măsurile propuse în program se numără: acordarea de preferințe vamale pentru importurile de instalații și echipamente de producție media și elaborarea de amendamente la Codul fiscal pentru a oferi anumite facilități pentru mass-media: instituții media gratuite care difuzează știri de interes public; instituții media noi care produc doar conținut local în primii 3 ani de activitate; investitori locali și străini care dezvoltă instituții media cu conținut 100% local; producători media independenți, distribuitori de presă scrisă etc. Se propune, de asemenea, asigurarea accesului mass-media locale și regionale la ajutor public și elaborarea unui cadru legal pentru crearea unui sistem național de susținere a mass-media, pentru a încuraja reflectarea subiectelor și problemelor de interes public. Se vor lua măsuri pentru a preveni pozițiile dominante în formarea opiniei publice și pentru a încuraja concurența loială în mass-media, precum și în domeniul publicității comerciale. Proiectul de program prevede îmbunătățirea bazei juridice a mass-media, realizarea unui set de măsuri pentru creșterea nivelului de educație a lucrătorilor din mass-media, actualizarea programelor educaționale în mass-media, consolidarea activităților Consiliului de Presă și așa mai departe. Proiectul programului național enumeră complexul de probleme care există în sfera mass-media, cum ar fi: baza juridică insuficientă pentru reglementarea mass-media, modificări frecvente ale legislației fără a fi examinate sau discutate de experți, deficiențe în implementarea legislației din cauza lipsei de monitorizare la nivel guvernamental și absența controlului parlamentar asupra respectării legislației în sfera mass-media. Autorii proiectului de lege afirmă că sectorul media este gestionat defectuos, distribuția geografică a instituțiilor media este inegală, sustenabilitatea economică a instituțiilor media este scăzută și nu există un pluralism mediatic real. În același timp, se constată probleme grave în domeniul formării academice a lucrătorilor din domeniul mass-media: teritoriul profesional este "ocupat" de mai multe generații de profesioniști formați în perioade istorice diferite, cu valori și convingeri jurnalistice diferite, iar noul set de cunoștințe profesionale este dificil de răspândit în mediul profesional; instituțiile de învățământ sunt prea conservatoare; codurile de etică profesională pentru jurnaliști sunt scăzute, iar performanța asociațiilor profesionale din domeniul mass-media este scăzută. Proiectul de lege urmează să fie examinat în Parlament până la sfârșitul lunii mai. // 15.05.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema