Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Companiile moldovenești își extind prezența pe piața germană și sporesc exporturile în Germania datorită Programului Export Missions

Companiile moldovenești își extind prezența pe piața germană și sporesc exporturile în Germania datorită Programului Export Missions

Potrivit Agenției de Investiții a Moldovei, cu suportul financiar al Băncii Mondiale a fost organizat un nou eveniment în cadrul programului Misiuni de Export (Export Mission), cu scopul de a facilita accesul produselor moldovenești pe piețele internaționale și de a consolida relațiile comerciale cu partenerii din Germania. Evenimentul, desfășurat la Hamburg, a reunit 21 de companii moldovenești din sectoare-cheie, cum ar fi fructe, băuturi alcoolice și răcoritoare, oferindu-le posibilitatea de a explora noi piețe și de a începe o cooperare strategică. Evenimentele au avut loc pe parcursul a 2 zile: pe 26 noiembrie pentru sectorul fructelor și pe 28 noiembrie pentru promovarea vinurilor moldovenești. În cadrul evenimentului au avut loc peste 165 de întâlniri B2B între companiile moldovenești și 16 cumpărători germani, cu scopul de a deschide noi canale de vânzări și de a defini viitoare parteneriate de afaceri. „Misiunile de Export” este una dintre inițiativele implementate de Agenția de Investiții pentru a susține dezvoltarea sectorului de export în Moldova. Rezultatele edițiilor anterioare ale programului atestă eficiența acestuia: în ultimii 4 ani, volumul total al exporturilor create a atins 3,3 milioane de euro. Aceste realizări reflectă angajamentul Agenției de Investiții de a sprijini exportatorii moldoveni și de a promova produsele moldovenești pe piețele internaționale. Datorită acestor inițiative, Moldova continuă să își consolideze poziția de partener de încredere pe piețele mondiale, oferind produse de calitate și creând noi oportunități pentru dezvoltarea comerțului internațional. Programul Misiuni de Export, implementat de Agenția de Investiții în parteneriat cu Unitatea de Implementare a Proiectelor de Competitivitate (UIPAC) a Băncii Mondiale, are drept scop sprijinirea întreprinderilor locale în pătrunderea pe piețele internaționale, dezvoltarea parteneriatelor strategice prin intermediul sesiunilor B2B și facilitarea contractării și creșterii exporturilor. Mai multe informații despre program pot fi găsite la https://invest.gov.md/export-mission/ // 04.12.2024 – InfoMarket

Noutați dupa tema