
Companiile moldovenești își extind prezența pe piața germană și sporesc exporturile în Germania datorită Programului Export Missions
Potrivit Agenției de Investiții a Moldovei, cu suportul financiar al Băncii Mondiale a fost organizat un nou eveniment în cadrul programului Misiuni de Export (Export Mission), cu scopul de a facilita accesul produselor moldovenești pe piețele internaționale și de a consolida relațiile comerciale cu partenerii din Germania. Evenimentul, desfășurat la Hamburg, a reunit 21 de companii moldovenești din sectoare-cheie, cum ar fi fructe, băuturi alcoolice și răcoritoare, oferindu-le posibilitatea de a explora noi piețe și de a începe o cooperare strategică. Evenimentele au avut loc pe parcursul a 2 zile: pe 26 noiembrie pentru sectorul fructelor și pe 28 noiembrie pentru promovarea vinurilor moldovenești. În cadrul evenimentului au avut loc peste 165 de întâlniri B2B între companiile moldovenești și 16 cumpărători germani, cu scopul de a deschide noi canale de vânzări și de a defini viitoare parteneriate de afaceri. „Misiunile de Export” este una dintre inițiativele implementate de Agenția de Investiții pentru a susține dezvoltarea sectorului de export în Moldova. Rezultatele edițiilor anterioare ale programului atestă eficiența acestuia: în ultimii 4 ani, volumul total al exporturilor create a atins 3,3 milioane de euro. Aceste realizări reflectă angajamentul Agenției de Investiții de a sprijini exportatorii moldoveni și de a promova produsele moldovenești pe piețele internaționale. Datorită acestor inițiative, Moldova continuă să își consolideze poziția de partener de încredere pe piețele mondiale, oferind produse de calitate și creând noi oportunități pentru dezvoltarea comerțului internațional. Programul Misiuni de Export, implementat de Agenția de Investiții în parteneriat cu Unitatea de Implementare a Proiectelor de Competitivitate (UIPAC) a Băncii Mondiale, are drept scop sprijinirea întreprinderilor locale în pătrunderea pe piețele internaționale, dezvoltarea parteneriatelor strategice prin intermediul sesiunilor B2B și facilitarea contractării și creșterii exporturilor. Mai multe informații despre program pot fi găsite la https://invest.gov.md/export-mission/ // 04.12.2024 – InfoMarket