
În 3 luni de la lansarea sistemului de plăți instant MIA for Business, peste 700 de comercianți au activat noua metodă de plată
Peste 700 de antreprenori din țară au implementat MIA for Business, acceptând plăți prin cod QR și link, oferind clienților o gamă mai largă de metode de plată. Până în prezent, au fost generate 24 de mii de coduri QR, prin intermediul cărora au fost transferate către comercianți aproximativ 6,4 milioane de lei. Sistemul MIA pentru întreprinderi oferă modalități alternative de acceptare electronică a plăților, indiferent de instituția financiară la care comerciantul are conturi. Datorită noilor caracteristici ale sistemului MIA specifice mediului de afaceri, întreprinzătorii pot accepta plăți prin cod QR la punctul de vânzare, pot integra butonul de plată MIA în magazinele online pe care le administrează și pot oferi plata prin link pentru livrarea de bunuri la distanță. Principalul avantaj pentru întreprinderi este că suma transferată este creditată integral în contul companiei în doar 10 secunde. Un avantaj important îl reprezintă comisionul forfetar de până la 0,8% aplicat majorității întreprinderilor atunci când acceptă plăți; pentru serviciile sociale (transport public, spitale, educație, plata utilităților), comisionul nu poate fi mai mare de 0,5%. Plățile prin cod QR permit cumpărătorilor să efectueze plăți rapide la casele de marcat prin simpla scanare a codului cu telefonul mobil sau prin utilizarea unei aplicații financiare. Comercianții pot genera 3 tipuri de coduri QR: cod QR static (cumpărătorii pot scana și plăti bunuri și servicii în câteva secunde folosind codul, fără hardware sau software suplimentar), cod QR dinamic (codul QR poate fi generat pentru o anumită perioadă de timp) și QR hibrid (codul QR poate fi afișat la casele de marcat). Plățile prin link pot fi efectuate online pe baza unui link unic furnizat de furnizorul de servicii. Acest link direcționează cumpărătorul către o pagină de plată securizată unde acesta selectează aplicația financiară dorită și introduce detaliile de plată pentru a finaliza tranzacția. Vânzătorii pot încorpora link-ul de plată în magazinele online sau pot trimite link-ul direct cumpărătorilor prin e-mail, mesaje text sau mesagerie, simplificând astfel procesul de finalizare a achiziției. Vânzătorii pot solicita instituțiilor financiare să se conecteze la MIA for Business și să aleagă metoda preferată de acceptare a plăților. În același timp, Banca Națională a Moldovei a pus la dispoziția comercianților conectați la sistemul MIA o serie de materiale pentru informarea clienților despre noile metode de acceptare a plăților. Manualul sistemului MIA pentru mediul de afaceri, precum și autocolantele pentru casele de marcat pot fi descărcate de pe mia.bnm.md. // 11.11.2024 - InfoMarket.