
În Moldova a fost lansat un program de susținere financiară cu suportul USAID pentru promovarea strugurilor și fructelor pe piețele internaționale
Potrivit Asociației Exportatorilor de Struguri de Masă din Moldova, programul este implementat cu suportul Proiectului USAID în Moldova "Sporirea competitivității și durabilității rurale". Programul de suport financiar pentru promovarea strugurilor și fructelor pe piețele internaționale va ajuta exportatorii să realizeze promoții în magazine și alte puncte de vânzare pe piețele internaționale. Scopul programului este de a spori vizibilitatea și recunoașterea strugurilor de masă și a altor fructe din Moldova în rândul consumatorilor, de a promova soiul de struguri "Moldova" pentru a stimula vânzările B2C (business-to-consumer). Programul este deschis exportatorilor de struguri de masă și fructe, companiilor care au venit cu o idee inovatoare și eficientă de promovare a fructelor proaspete în rândul consumatorilor, companiilor care doresc să își consolideze pozițiile pe piețele internaționale unde sunt deja prezente. În cadrul programului, exportatorii de struguri de masă și fructe din Moldova pot beneficia de acoperirea a până la 50% din costul total al activităților de promovare, până la 5000 de euro pe campanie, plus asistență consultativă. Termenul limită pentru depunerea proiectelor este 5 septembrie. Evaluarea se va baza pe următoarele criterii: fezabilitatea campaniei de promovare și analiza materialelor ilustrative prezentate; "primul venit, primul servit" în limita bugetului disponibil de 15.000 de euro. Potrivit USAID, acest program este o oportunitate excelentă pentru exportatorii moldoveni de struguri de masă de a-și promova produsele către un public mai larg și de a-și consolida poziția pe piețele internaționale. // 01.08.2024 – InfoMarket