Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Volumul exporturilor moldovenești în ianuarie-august 2021 au constituit 1 miliard 808,7 milioane dolari, în creștere cu 18,6% în comparație cu aceeași perioadă din 2020.

Volumul exporturilor moldovenești în ianuarie-august 2021 au constituit 1 miliard 808,7 milioane dolari, în creștere cu 18,6% în comparație cu aceeași perioadă din 2020.

Potrivit Agenției InfoMarket, datele Biroului Național de Statistică arată că, exportul de produse autohtone în 8 luni ale anului 2021 au constituit 1 miliard 341,3 milioane dolari (74,2% din total), o creștere de 15,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, reexportul mărfurilor, în ianuarie-august 2021, au constituit 467,4 milioane de dolari (25,8% din total), cu 29,8% mai mult decât în aceeași perioadă din 2020. Totodată, reexportul mărfurilor după prelucrare (haine, încălțăminte, părți de încălțăminte, scaune, cabluri electrice și cabluri, alte produse pentru industria auto, nuci decojite, scaune și alt mobilier, valize, textile, jucării, etc.) au constituit 17,6% din volumul total al exporturilor, iar reexportul clasic al mărfurilor străine (medicamente, țigări, distilate de vin, whisky, gin, vodcă, lichior, bere, combustibil, țesături, tricotaje, uleiuri esențiale, parfumuri și produse cosmetice, vehicule, mobilier, etc.) - 8,24%. Potrivit BNS, pentru exportul de mărfuri în străinătate în această perioadă, transportul auto a fost cel mai des utilizat - 89,6% din volumul total, urmat de transportul maritim - 6,6%, feroviar - 2,6%, aerian - 1,1%, trimiteri poștale - 0,1%. În general, exporturile moldovenești către țările UE, în ianuarie-august 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, au crescut cu 14,2% - la 1 miliard 132,02 milioane dolari, către țările CSI - au crescut cu 14,3% - la 282,4 milioane dolari, iar în alte țări - au crescut cu 37,3% - la 394,3 milioane dolari. Ponderea țărilor UE în volumul total al exporturilor moldovenești în această perioadă a scăzut de la 64,98% la 62,59%, ponderea țărilor CSI a scăzut de la 16,2% la 15,61%, iar ponderea altor țări a crescut de la 18,83% până la 21,8%. Potrivit BNS, în 8 luni ale anului 2021, principalele țări de destinație a exporturilor moldovenești au fost: România (27,4% din totalul exporturilor), Germania și Rusia (9,3% fiecare), Turcia (9%), Italia (7,7%), Polonia (3,7%), Ucraina (3,1%), Republica Cehă (3%), Elveția (2,4%), Belarus (2,3%), Marea Britanie (2,2%), Bulgaria (1,6%), Ungaria (1,4%), Țările de Jos (1,3%), Franța (1,2%), Spania (1,1%), Grecia (1%), Portugalia și SUA (0,9% fiecare). În același timp, în ianuarie-august 2021, în comparație cu aceeași perioadă a anului 2020, Moldova a crescut exporturile către România (+19,6%), Turcia (de 1,6 ori), Germania (+22,4%), Rusia (+12,2%), Ucraina (+44%), Marea Britanie (+49,3%), Ungaria (de 1,9 ori), EAU (de 26,1 ori), Belgia (de 2,1 ori), Portugalia (de 1,8 ori), Israel (de 2,7 ori), Liban (de 1,5 ori), Bulgaria (+21,1%), Egipt (de 18,3 ori), Republica Cehă (+6,2%), Polonia (+5%), Slovacia (+48,2%), Uzbekistan (de 2,1 ori), Libia (de 131,7 ori), Tunisia (de 7,2 ori), Canada (+48,7%), China (+23,2%), Elveția (+3,4%), Bangladeș (de 5,3 ori), Nigeria (de 2,3 ori), Chile (de 22,7 ori), Serbia (+14,7%), Austria (+6,7%), Macedonia de Nord (de 1,7 ori), Japonia (de 1,5 ori). În același timp, în perioada specificată, Moldova a redus exporturile către Cipru (-56,5%), Grecia (-20,1%), Spania (-13,1%), Iordania (-74,5%), Kazahstan (-19%), Belarus (-3,9%), Siria (-43,7%), Indonezia (-28,3%), Estonia (-35,3%), Irak (-22,9%), Letonia (-22,9%), SUA (-6,1%), Maroc (-89%), Filipine (-72,8%), Africa de Sud (-53,4%). În structura exporturilor în 8 luni ale anului 2021, aproximativ 90,8% din totalul exporturilor moldovenești a revenit pe șase grupe de produse: mașini și echipamente pentru transport (23,6%); diverse produse industriale (21,3%); produse alimentare și animale vii (20,5%); materii prime nealimentare (10,3%); bunuri industriale (8,7%), băuturi și tutun (7,3%). // 15.10.2021 – InfoMarket.

Noutați dupa tema