Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Volumul exporturilor moldovenești în trimestrul I al anului 2021 a constituit 712,7 mln. dolari, în creștere cu 5,6% față de aceeași perioadă din 2020.

Volumul exporturilor moldovenești în trimestrul I al anului 2021 a constituit 712,7 mln. dolari, în creștere cu 5,6% față de aceeași perioadă din 2020.

Biroul Național de Statistică a informat Agenția InfoMarket că, exportul de produselor autohtone în primele 3 luni ale anului 2021 au constituit 539,8 mln. dolari (75,7% din total), o creștere de 3,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, reexportul de mărfuri în ianuarie-martie 2021 a constituit 172,9 mln. dolari (24,3% din total), ceea ce reprezintă 12,5% mai mult decât în aceeași perioadă din 2020. În același timp, reexportul mărfurilor după prelucrare (haine, încălțăminte, piese de încălțăminte, scaune, cabluri electrice, alte produse pentru industria auto, nuci decojite, scaune și alt mobilier, valize, produse textile, jucării, etc.) a constituit 15,6% din volumul total al exporturilor, iar reexportul clasic al mărfurilor străine (medicamente, țigări, distilate de vin, whisky, gin, vodcă, lichioruri, bere, combustibil, țesături, tricotaje, uleiuri esențiale, produse de parfumerie și cosmetice, vehicule, mobilier etc.) - 8,7%. Potrivit BNS, pentru exportul de mărfuri în străinătate în această perioadă, transportul auto a fost cel mai des utilizat - 88% din volumul total, urmat de transportul maritim - 5,9%, aerian - 5,1%, feroviar - 0,9%, precum și poștă - 0,1%. În general, exporturile moldovenești către țările UE în trimestrul I al anului 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, au scăzut cu 1,8% - la 439,3 mln. dolari, către țările CSI - au crescut cu 18,1% - la 112 mln. dolari și către alte țări - au crescut cu 21,6% - la 161,4 mln. dolari. Ponderea țărilor UE în volumul total al exporturilor moldovenești pentru perioada specificată a scăzut de la 66,28% la 61,63%, ponderea țărilor CSI a crescut de la 14,05% la 15,72%, în timp ce ponderea altor țări a crescut de la 19,66% la 22,65%. Potrivit BNS, în primele 3 luni ale anului 2021, principalele țări de destinație pentru exporturile moldovenești au fost: România (25,7% din totalul exporturilor moldovenești), Germania (10%), Turcia (9,6%), Rusia (9,3%), Italia (5,7%), Marea Britanie (5,3%), Polonia (3,9%), Ucraina (3,2%), Republica Cehă (2,9%), Belarus (2,3%), Spania (2,1%), Bulgaria și Ungaria (câte 1,6%), Elveția, Țările de Jos și Franța (câte 1,4%). În același timp, în ianuarie-martie 2021, în comparație cu aceeași perioadă a anului 2020, Moldova a majorat exporturile către Marea Britanie (de 3,3 ori), Turcia (de 1,6 ori), Rusia (+24,6%), Germania (+13,3%), Ungaria (de 2,4 ori), România (+2,9%), Ucraina (+28,4%), Spania (+46,6%), Portugalia (de 1, 9 ori), Liban (de 1,9 ori), Belgia (de 1,9 ori), Canada (de 1,8 ori), Egipt (de 13,8 ori), Uzbekistan (de 2 ori), Macedonia de Nord (de 3,5 ori), Slovacia (+13,6%), Serbia (+22,5%), Eswatini (de 4,1 ori), Letonia (+29,9%), China (+12,6%), Coasta de Fildeș (de 11,5 ori), Danemarca (de 1,8 ori), Liberia (de 7,7 ori), Țările de Jos (+2,2%), Tunisia (de 1356,5 ori), Coreea de Sud (de 3 ori), Chile (de 17,6 ori). În același timp, în perioada specificată, Moldova a redus exporturile către Italia (-33,5%), Elveția (-62,2%), Cipru (-80,2%), Indonezia (-98,8%), Grecia (-32,5%), Republica Cehă(-13%), Franța (-21,4%), Belarus (-11%), SUA (-32%), Bulgaria (-13,6%), Austria (-18,3%), Polonia (-4,2%), Estonia (-59,8%), Filipine (-96,2%), Iordania (-88,4%), Irak (-28,3%), Taiwan (-93,7%), Arabia Saudită (-40,5%), Maroc (-96,6%), Israel (-24,7%), Georgia (-5,2%), Australia (-66%), Lituania (-11%), Singapore (-90,2%), Vietnam (-62,6%). În structura exporturilor în primele 3 luni ale anului 2021, aproximativ 89,9% din totalul exporturilor moldovenești a revenit pe șase grupuri de produse: mașini și echipamente pentru transport (28,3%); diverse produse industriale (19,7%); produse alimentare și animale vii (17%); materii prime nealimentare (11%); bunuri industriale (7%), băuturi și tutun (6,9%). // 17.05.2021 – InfoMarket.

Noutați dupa tema