Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Volumul exporturilor moldovenești în 2020 a constituit 2 miliarde 485,2 milioane de dolari, fiind în scădere cu 10,6% față de aceeași perioadă din 2019.

Volumul exporturilor moldovenești în 2020 a constituit 2 miliarde 485,2 milioane de dolari, fiind în scădere cu 10,6% față de aceeași perioadă din 2019.

După cum a fost informată agenția InfoMarket de către Biroul Național de Statistică, exportul de bunuri interne în Ianuarie-Decembrie 2020 a constituit 1 miliard 905,2 milioane de dolari (76,7% din total), scăzând cu 4,6% față de aceeași perioadă a anului precedent. În același timp, reexportul mărfurilor în 2020 s-a ridicat la 580 milioane dolari (23,3% din total), cu 25,8% mai puțin decât în 2019. În același timp, reexportul mărfurilor după prelucrare (îmbrăcăminte , încălțăminte, piese de încălțăminte, fotolii, cabluri electrice, alte produse pentru industria auto, piulițe decojite, scaune și alt mobilier, valize, textile, jucării etc.) au reprezentat 16,8% din totalul exporturilor, în timp ce reexporturile clasice de mărfuri străine (medicamente, țigări, distilate de vin, whisky, gin, vodcă, lichioruri, bere, combustibil, țesături, tricotaje, uleiuri esențiale, parfumerie și produse cosmetice, vehicule, mobilier etc.) - 6,5%. Potrivit BNS, pentru exportul de mărfuri în străinătate în această perioadă, transportul rutier a fost cel mai des utilizat - 88,4% din volumul total, urmat de transportul maritim - 7%, feroviar - 2,8%, aerian - 1,8%. În general, exporturile moldovenești către țările UE în 2020, comparativ cu 2019, au scăzut cu 6,9% - la 1 miliard 658,4 milioane de dolari, către țările CSI - au scăzut cu 13,3% - la 376,9 milioane USD, iar către alte țări - au scăzut cu 20,2% - la 449,8 milioane dolari. Ponderea țărilor UE în volumul total al exporturilor moldovenești pentru perioada specificată a crescut de la 64,07% la 66,73%, ponderea țărilor CSI - a scăzut de la 15, 65% la 15,17%, iar ponderea altor țări a scăzut de la 20,28% la 18,1%. În 2020, principalele țări de destinație ale exporturilor moldovenești au fost: România (28,4% din totalul exporturilor moldovenești), Germania (9,1%), Rusia (8,7%), Italia (8,6%), Turcia (6,9%), Polonia ( 4,4%), Cehia (3,2%), Ucraina (2,8%), Belarus (2,7%), Elveția (2,5%), Bulgaria (2, 3%), Olanda (2,2%), Marea Britanie (1,7%), Spania (1,4%), Franța (1,2%), Ungaria (1,1%). În același timp, în 2020, în comparație cu 2019, Moldova a redus exporturile către România (-7,7%), Italia (-20%), Rusia (-13,2%), Elveția (-28,1%), Germania (-8,3% ), Belarus (-18,1%), Grecia (-31,2%), Siria (-76,3%), Ucraina (-13,3%), Malaezia (-77,5%), Austria (-26,7%), Indonezia (-58,7%) , Marea Britanie (-14,4%), Franța (-17,7%), China (-28,3%), Bulgaria (-7,6%), Turcia (-2,2%), Spania (-9,1%), Afganistan (-96,3%) , Polonia (-2,9%), Liban (-19, 1%), Slovacia (-19,7%), Armenia (-63,8%), Egipt (-85,5%), Irak (-23,7%), Taiwan (-63,4% ), Azerbaidjan (-38,7%), Israel (-22,4%), Bangladesh (-82,1%), Myanmar (-73,7%), EAU (-63,8%), Canada (-17, 5%), Maroc (-43,5 %), Tunisia (-70,6%), Belgia (-6,3%), Swaziland (-54%), Lituania (-9,1%), Muntenegru (- 90,8%), Kârgâzstan (-48,7%), Brazilia (-63,2% ), Ghana (-46,7%), Mongolia (-48%), Malta (-98,5%), Pakistan (-60,4%). În același timp, în perioada specificată, volumele exporturilor moldovenești către Ungaria (de 2,4 ori), Olanda (+ 42,4%), Cehia (+ 24,1%), Kazahstan (+ 39,1%), Etiopia (de 4,8 ori), Iordania (66,7 ori), Estonia (1,6 ori), Georgia (+ 8,7%), SUA (+ 5,5%), Uzbekistan (+35, 6%), Croația (2,1 ori), Portugalia (+ 11,8%), Serbia ( + 10,7%), Arabia Saudită (+ 26,3%), Filipine (de 2 ori), Hong Kong (1,7 ori), Burkina Faso (5,8 ori), Bahrain (1,8 ori), Cipru (+ 4,9%). În structura exporturilor în 2020, aproximativ 90,1% din volumul total al exporturilor moldovenești a scăzut pe șase grupe de mărfuri în general: mașini și echipamente pentru transport (22,8%); produse alimentare și animale vii (21,2%); diverse produse industriale (20,9%); materii prime nealimentare (10,7%); băuturi și tutun (7,5%); mărfuri fabricate (7%). // 17.02.2021 - InfoMarket.

Noutați dupa tema