Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Noul pariu al Meta: Ochelari cu ecran integrat, „dopați” cu Inteligență Artificială

Noul pariu al Meta: Ochelari cu ecran integrat, „dopați” cu Inteligență Artificială

Meta, compania care include Facebook și Instagram, a prezentat miercuri o pereche de ochelari smart, cu ecran integrat în lentile și funcții AI extinse, continuând pariul său pe fuziunea dintre lumea reală și cea virtuală, care încă îi generează pierderi financiare considerabile, transmite France Presse.

Șeful grupului, Mark Zuckerberg, consideră de mult timp că ochelarii dotați cu inteligență artificială (IA) vor înlocui într-o zi smartphone-ul.

Pentru a ilustra acest lucru, el a inaugurat miercuri conferința anuală Meta Connect din Menlo Park (California) filmându-și intrarea cu noii „Meta Ray-Ban Display”, cu un ecran integrat în lentila dreaptă, capabil să afișeze mesaje, fotografii și videoclipuri. Ecranul, camera și funcțiile IA pot fi activate prin voce și prin mișcări subtile ale degetelor, grație unei brățări purtate la încheietura mâinii.
„Obiectivul nostru este să creăm ochelari eleganți care să aducă o superinteligență personală și o senzație de prezență grație hologramelor realiste”, a declarat șeful Meta, pentru care „combinația acestor idei este ceea ce numim metavers”.

Realitatea virtuală, un pariu costisitor pe termen lung pentru Meta
Meta investește masiv de patru ani în realitatea virtuală și metavers, o schimbare subliniată în 2021 de renunțarea la numele Facebook.

Cu toate acestea, divizia sa Reality Labs, responsabilă cu dezvoltarea de căști, ochelari și software pentru metavers, și-a adâncit pierderile, la 4,5 miliarde de dolari în acest trimestru, cu doar 370 de milioane de venituri.

„Nu există nicio șansă realistă ca vânzările de ochelari conectați să facă această divizie profitabilă pe termen scurt”, a apreciat Leo Gebbie, analist la CCS Insight, prezent la eveniment.

Pentru el, „este mai degrabă un pariu pe termen lung pentru a se elibera de smartphone-uri, domeniu în care Meta a fost strangulată de rivalii săi Apple și Google, și pentru a-și controla propriul destin“ în domeniul obiectelor conectate portabile”.

Noii ochelari cu ecran, ultimii dintr-o serie de ochelari smart lansată în 2023, vor fi comercializați începând cu 30 septembrie la prețul de 799 de dolari (aproximativ 675 de euro).
Gama se extinde și la ramele Oakley, care la rândul lor sunt capabile să facă fotografii și videoclipuri fără atingere, să utilizeze un asistent AI și să ofere o traducere audio instantanee a ce spun interlocutorii

IA de la Meta promite acum, printre altele, să ajute la crearea de rețete cu ingredientele filmate de ochelari, să amplificați vocea prietenilor într-un mediu zgomotos sau, pentru ochelarii cu ecran integrat, să subtitreze ce spun interlocutorii.

Parteneriatul, încheiat în 2019 cu EssilorLuxottica, casa mamă a Ray-Ban și Oakley, include acum o versiune sportivă, Oakley Meta Vanguard, ce va fi comercializată la 499 de dolari (aproximativ 420 de euro) de la sfârșitul lunii octombrie.

Ray-Ban Meta, a căror nouă versiune de bază va fi disponibilă începând cu 379 de dolari (320 de euro), au devenit cei mai populari ochelari smart din lume, cu câteva milioane de unități vândute.

De mai bine de zece ani, ochelarii smart sunt considerați de industrie ca o tehnologie a viitorului. Google a lansat în 2013 ochelarii Glass echipați cu o cameră, abandonată între timp, în timp ce Meta a avut mai mult succes cu modelele Ray-Ban.

Piața mondială a ochelarilor smart, evaluată la aproape 2 miliarde de dolari în 2024, ar putea ajunge la 8,26 miliarde pe an până la sfârșitul deceniului, potrivit firmei Grand View Research.

hotnews.ro

Noutați dupa tema