Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un mare producător auto face pași importanți în dezvoltarea unor baterii care vor revoluționa automobilul electric

Un mare producător auto face pași importanți în dezvoltarea unor baterii care vor revoluționa automobilul electric

Cum ar fi ca mașina electrică să se încarce în sub zece minute, iar bateria să te țină fără emoții la un drum București – Iași și retur? Nissan a bătut palma cu un startup american și va folosi tehnologia acestuia pentru a dezvolta baterii de tip „solid-state”. S-au făcut multe teste cu aceste baterii, însă marea problemă este că nu s-a putut face producție de serie.

LiCAP Technologies se numește compania cu care Nissan a încheiat un parteneriat, iar această alianță va încerca să profite de tehnologia denumită „Dry Electrode” dezvoltată de americani.

Tehnologia bateriilor cu electrolit solid este, cel puțin pe hârtie, o adevărată revoluție. Ea promite o densitate energetică mai mare (deci mai multă autonomie), timpi de încărcare mult mai rapizi, o siguranță sporită (risc mai mic de incendiu) și un cost potențial mai scăzut.

Nissan speră că această tehnologie îi va oferi un avantaj decisiv pentru producția de serie. Cel puțin în teorie, costurile de producție vor fi mai mici, iar efectele asupra mediului, mai puține. Realist vorbind, probabil că totul va dura ani buni, dat fiind că vorbim despre rezolvarea unor probleme complexe.

Nissan ar vrea să lanseze în 2028 primele vehicule de serie dotate cu baterii de tip „solid state”. Publicațiile Electrek și mac4ever.com au scris despre acest subiect.

Stellantis, Mercedes, Toyota, BMW, Honda și Nissan sunt câteva dintre marile companii auto care cercetează viabilitatea punerii pe mașinile electrice ale viitorului a unor baterii de tip „sold-state”, în locul celor litiu-ion, dar mai sunt mulți ani de muncă.

La bateriile solid-state, electrolitul lichid este înlocuit de o substanță solidă care crește densitatea energetică și îmbunătățește siguranța și timpii de încărcare. Problema este că tehnologia este scumpă și mai este mult de perfectat.

Bateriile de tip „solid-state` au fost folosite până acum doar în dispozitive de mici dimensiuni, cum ar fi smartwatch-uri sau stimulatoare cardiace. Nu sunt folosite pe scară largă fiindcă sunt scump de produs, dar durabilitatea lor este încă o problemă, deși se fac intens teste și la acest capitol.

hotnews.ro

Noutați dupa tema