Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

O companie japoneză a transformat apa termală în pulbere. Ce vrea să facă cu ea

O companie japoneză a transformat apa termală în pulbere. Ce vrea să facă cu ea

O companie japoneză a transformat cu succes apa din faimoasele „onsen", izvoarele termale multi-benefice din Japonia, în pulbere, pentru a face posibil exportul, considerat mult timp imposibil.
Compania Le Furo, cu sediul la Tokyo, a dezvoltat o tehnologie numită „onsen artizanal", care extrage şi filtrează elementele care alcătuiesc izvoarele termale, concentrându-le până ajung sub formă de pulbere.

Compania intenţionează acum să utilizeze această tehnologie brevetată pentru a exporta izvoare termale japoneze, cu scopul de a deschide mai multe unităţi în regiunea Golfului până în 2026, unde „apa este considerată o resursă mai preţioasă decât petrolul", explică directorul său general, Naoki Mita.

Transportul izvoarelor termale în străinătate părea anterior imposibil din motive logistice, volumul de apă necesar şi riscul de contaminare cu germeni.
„La fel ca la extragerea espresso-ului, măcinăm resursele minerale în pulberi fine, asemănătoare nisipului", a explicat Naoki Mita pentru AFP.
Antreprenorul subliniază că multe alte aşa-numite „pulberi onsen" disponibile în comerţ sunt sintetice şi reproduc culoarea şi parfumul relaxant al acestor izvoare fără a conţine neapărat elementele naturale esenţiale.

Numai după dizolvarea în apă a metalelor solide, cum ar fi fierul, magneziul şi zincul, devine posibilă reproducerea chimică a efectelor terapeutice ale onsen.
Termenul de onsen se referă atât la izvoarele termale, cât şi la băile publice unde oamenii se relaxează în ape termale cu temperaturi variabile.

Cu aproximativ 28.000 de unităţi în 2021, potrivit Ministerului Mediului, acestea constituie o industrie semnificativă în Japonia, populară atât în rândul localnicilor, cât şi al turiştilor.

„Aici, în Japonia, avem această cultură de a ne cufunda într-o baie bună pentru a ne îmbunătăţi sănătatea. Acesta este tipul de experienţă care cred că va genera un mare interes în alte ţări", a adăugat Naoki Mita.

stirileprotv.ro

Noutați dupa tema