Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 30 Septembrie, a.2025Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Piața auto din China - creștere puternică sub panica reducerii subvențiilor. Tesla Model Y, revenit pe primul loc la livrări en-gros

Piața auto din China - creștere puternică sub panica reducerii subvențiilor. Tesla Model Y, revenit pe primul loc la livrări en-gros

Vânzările de mașini noi din China au accelerat în ultimele zile ale lunii septembrie, potrivit datelor analizate de Profit.ro, deși estimările inițiale arătau o lună de stagnare. Motivul a fost o declarație făcută de autorități.
Chinezii s-au grăbit să cumpere mașini cu subvenții în luna septembrie, după un model asemănător cu cel din SUA, dar și mașini aflate la finalul unor campanii de reduceri. În acest fel, s-a înregistrat a opta lună consecutivă de creștere în China, cu 2,2 milioane de unități, adică 6,3% mai multe decât în urmă cu un an. Chinezii încă mai pot cumpăra mașini electrificate cu o subvenție de 2.100 de dolari sau o o mașină cu benzină, dar care are subvenția de numai 1.800 de dolari. Cererea bruscă de autoturisme s-a declanșat chiar pe 22 septembrie, când autoritățile au anunțat că vor opri la sfârșitul anului programul prin care mașinile sunt scutite de o taxă de 10%, în actuala formă. În principiu, vor mai primi această reducere doar vehiculele electrice cu un consum redus de energie și PHEV-urile care pot merge minim 100 km cu baterie.
Segmentul NEV, adică mașini electrice și mașini plug-in hybrid, au crescut în septembrie cu 16%, având un volum de 1,3 milioane de unități, reprezentând 58% din totalul vânzărilor. Din totalul de 2,2 milioane de vehicule, 1,5 milioane au fost ale producătorilor chinezi, care au înregistrat una avans de 13% față de anul trecut, și asta pentru că producătorii internaționali au avut scăderi de până la 6%, la mărcile de volum, și de 1%, la mărcile premium. Ponderea propulsiei electrificate este foarte mare la mărcile chinezești, 78%, și de numai 7,4% la mărcile internaționale, cu o valoare ceva mai mare, 35%, la mărcile premium internaționale. După trei trimestre, piața auto din China a ajuns la 17 milioane de autoturisme vândute, cu 9,2% mai multe decât în urmă cu un an. Vânzările de mașini NEV (electrice și PHEV) au atins volumul de 8,9 milioane unități, cu 24% mai multe decât în 2024.
Datele asociației mai arată că livrările en-gros cele mai mari, către dealeri și către export, au fost cele ale Tesla Model Y, care a redevenit astfel liderul pieței, cu 59.900 vehicule. Pe locul al doilea s-a situat Wuling Hongguang Mini EV, iar pe locul trei s-a situat Geely Geome Xingyuan. La mărci, pe primul loc a fost BYD, cu 393.000 autovehicule, urmată de Geely și Chery, toate trei având scăderi față de anul anterior. În total, au fost livrate 2,8 milioane de vehicule, cu 12,4% mai multe decât în 2024. Pentru Tesla este o obișnuință ca la final de trimestru să accelereze livrările, pentru a atinge valori ridicate înainte de publicarea rapoartelor trimestriale.

profit.ro

Noutați dupa tema