Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 30 Septembrie, a.2025Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Turkmenistanul propune din nou Europei gazele sale naturale. „Noi suntem pregătiți, putem vinde” / Dar care sunt dificultățile logistice

Turkmenistanul propune din nou Europei gazele sale naturale. „Noi suntem pregătiți, putem vinde” / Dar care sunt dificultățile logistice

Turkmenistanul, unul dintre principalii producători mondiali de gaze naturale, și-a reiterat vineri disponibilitatea de a furniza gaze Europei, subliniind în același timp dificultățile logistice ale proiectului, care necesită o conductă care să facă legătura între Asia Centrală și Europa prin Marea Caspică.

„Suntem în continuare interesați de diversificarea rutelor de export, inclusiv ruta transcaspică către Europa”, a declarat pentru AFP Maksat Babayev, președintele companiei de stat Turkmengaz și ministru al Gazelor, cu ocazia unui forum pe energie organizat în capitala Așgabat, relatează agențiile France Presse și Agerpres.

Potrivit unor diferite estimări, rezervele de gaze ale Turkmenistanul se situează pe locul patru sau cinci la nivel mondial. Țara izolată din Asia Centrală își exportă gazele naturale aproape în exclusivitate către China. În prezent, însă, Turkmenistanul caută noi piețe de desfacere, în timp ce țările europene, cel mai recent Ungaria, își manifestă interesul pentru gazele naturale din Asia Centrală.

„Suntem pregătiți, putem vinde gaze peste graniță. Conducta Est-Vest (care traversează Turkmenistanul), cu o capacitate anuală de 30 de miliarde de metri cubi, poate fi utilizată pentru a furniza gaze Europei”, a declarat Babayev.

Este nevoie de o finanțare semnificativă pentru construirea acestei conducte transcaspice
Însă această disponibilitate nu este încă suficientă, iar gazul turkmen ar trebui să traverseze Marea Caspică, printr-o conductă care deocamdată nu este construită, pentru a ajunge în Caucaz, de unde ar fi transportat în Europa prin Turcia.

Acest proiect de conductă transcaspică, care necesită o finanțare semnificativă, a stârnit un interes reînnoit din partea europenilor, care încearcă să își reducă dependența de hidrocarburile rusești din cauza războiului din Ucraina și nu pot transporta gaz turkmen prin Rusia sau Iran, în special din cauza sancțiunilor.

Ministrul Gazelor din Turkmenistan a subliniat vineri și „problema deschisă a delimitării Mării Caspice”, care rămâne problematică, în special cu Iranul. Oficialul a indicat totodată că producția de gaze din fosta republică sovietică va crește ușor în 2025, ajungând la 80 de miliarde de metri cubi.

Compania Turkmengaz a anunțat, de asemenea, suspendarea livrărilor de gaze către Turcia prin Iran, care au început în martie anul trecut și ar urma să fie reluate odată ce problemele vor fi rezolvate.

hotnews.ro

Noutați dupa tema