Noutaţi

Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Industria auto cere din nou UE să revizuiască interdicția motoarelor cu combustie în 2035

Industria auto cere din nou UE să revizuiască interdicția motoarelor cu combustie în 2035

Reprezentanții Asociației Constructorilor Auto din Europa (ACEA) critică din nou decizia Uniunii Europene de interzicere a motoarelor cu combustie în 2035 și cere, printr-un document transmis Comisiei Europene, schimbarea deciziei cu una mai permisivă. Autoritățile europene urmează să rediscute în perioada următoare planul de reducere a emisiilor la autovehicule, inclusiv o posibilă modificare a etapelor care presupun reguli tot mai drastice, până în 2035, când ar urma să fie interzise complet vehiculele care au emisii de CO2. Înainte de aceste anunțate revizuiri, ACEA, asociația industriei auto europene, a transmis câteva mesaje reprezentanților Comisiei Europene prin care arată că actualele prevederi legislative sunt „rigide” și nerealiste, pentru că iau în calcul situația actuală.
ACEA propune câteva măsuri care ar putea să „îmblânzească” interdicția din 2035 și etapele de până atunci, inclusiv momentul 2030, când emisiile medii ale mașinilor ar trebui să fie mai mici de 50 de grame pe km. Producătorii auto susțin că tranziția la propulsia electrică este mai lentă decât a fost anticipat. Poziția ACEA vine ca urmare a opoziției ONG-ului de mediu Transport & Environment față de renunțarea la legislația drastică privind emisiile. „ACEA vrea să facă legislația emisiilor șvaițer”, au transmis activiștii de la T&E. Aceștia susțină că acceptarea măsurilor propuse de ACEA ar conduce la înjumătățirea vânzărilor de vehicule electrice. Printre propunerile ACEA se numără acceptarea carburanților neutri CO2, adică cei sintetici, care pot fi folosiți în actualele vehicule cu combustie, trecerea la un sistem de măsurare a emisiilor bazat pe media a cinci ani și introducerea unor măsuri administrative: crearea unui segment de mașini electrice mici (tip Dacia Hipster) și acordarea de subvenții la achiziție. „Producătorii auto din Europa sunt pe deplin dedicați electrificării”, a transmis ACEA, care a invocat investițiile de sute de miliarde de euro și aproape 300 de modele de vehicule cu emisii zero deja existente pe piață. „Nu contestăm obiectivele, ci realitățile pieței le contestă.”
Conform ACEA, vehiculele electrice cu baterii au reprezentat mai puțin de 16% din vânzările de autoturisme din UE în 2024, în timp ce cifra pentru autoutilitare rămâne sub 9%. Organizația industriei auto susține că cererea consumatorilor, pregătirea infrastructurii și reziliența industrială a Europei trebuie aliniate. Cei de la ACEA au folosit în favoarea lor și declarațiile făcute de președintele Băncii Centrale Europene, Mario Draghi, care a declarat că politicile de mediu impuse de legislație nu a reușit „să declanșeze un cerc virtuos” de investiții. Draghi a amintit că nu s-a atins volumul necesar de puncte de încărcare, investițiile europene în vehicule electrice „au rămas în urmă” și vehiculele electrice sunt în continuare scumpe. Mario Draghi a cerut revizuirea regulementului european privind emisiile de CO2. „Alinierea ambiției la realitățile pieței și industriale este esențială pentru a păstra competitivitatea Europei”, a mai transmis ACEA. Comisia Europeană ar trebui să prezinte propunerea legislativă pentru revizuire până la sfârșitul anului. Conform planului Green Deal privind reducerile de emisii, înmatriculările de vehicule electrice ar fi trebuit să reprezinte 25% din vânzările de mașini noi în acest an, pentru a respecta legislația europeană, dar ele sunt în acest moment, conform datelor oficiale, 16%. Este foarte posibil să vedem din acest motiv campanii agresive de reduceri de prețuri la toate mărcile auto, pentru modelele cu propulsie electrică, pentru că toți producătorii care nu-și ating țintele de emisii la final de an vor avea de plătit penalități uriașe. ACEA se bucură de susținere din partea Guvernului Germaniei, care a anunțat că va solicita CE modificarea legislației privind interdicția mașinilor cu combustie în 2035.

profit.ro

Noutați dupa tema