Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Mărcile chineze ating o cotă record pe piața auto europeană. Care sunt cele mai vândute mașini în prima jumătate din 2025

Mărcile chineze ating o cotă record pe piața auto europeană. Care sunt cele mai vândute mașini în prima jumătate din 2025

Mărcile auto din China au avut luna trecută cea mai mare cotă de piață de când au intrat în Europa și cinci brand-uri conduc ofensiva, arată datele JATO. Cel mai vândut model auto de la toate mărcile a fost Dacia Sandero, urmată de Renault Clio și Peugeot 208.

Mărcile chineze au avut luna trecută o cotă record de 5,7%, aproape dublu față de acum un an (3,3%). Cinci mărci au cifrele cele mai bune: BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor și Xpeng. BYD a vândut 70.000 de mașini în prima parte a anului, dintre care 15.000 în iunie.

Jaecoo și Omoda sunt parte a grupului Chery și au mers bine la hibride plug-in. Leapmotor a avut cifre bune datorită modelor T03 și C10, iar Xpeng a avut vânzări bune pentru modelul G6.

Per total, piața auto europeană a scăzut față de primul semestru din 2024, iar Dacia Sandero a fost numărul 1 la vânzări, chiar dacă cifrele ei au scăzut cu 11%. Alte patru modele au trecut pragul de 100.000 de mașini vândute la jumătate de an: Renault Clio, Peugeot 208, Volkswagen T-Roc și Volkswagen Golf, conform datelor JATO.

Mașinile electrice au avut cifre foarte bune, creștere de 25% și un total de 1,19 milioane unități în șase luni. Volkswagen a fost locul 1 la vânzări, urmată de Tesla Motors și BMW. Cota de piață a ajuns la 17% în prima parte a anului, față de 14% în prima jumătate din 2024.

hotnews.ro

Noutați dupa tema