Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

SUA a suspendat vânzarea de motoare de avion către chinezii de la COMAC

SUA a suspendat vânzarea de motoare de avion către chinezii de la COMAC

SUA au suspendat vânzările către China pentru anumite tehnologii sensibile americane, inclusiv cele care au legătură cu vânzarea de motoare de avion către producătorul chinez COMAC, a informat miercuri cotidianul New York Times, transmite Reuters, preluat de News.ro.
COMAC, o companie controlată de statul chinez, dezvoltă în prezent propriile sale avioane comerciale care vor concura cu cele produse de jucătorii dominanți din industrie, Airbus și Boeing, însă deocamdată China nu dispune de motoare adecvate care să fie produse pe plan local și este dependentă de importuri.
Citând surse din apropierea acestui dosar, New York Times a informat că decizia de suspendare a vânzării motoarelor de avion este un răspuns la restricțiile anunțate recent de China la exporturile de minerale rare către SUA.
Potrivit New York Times, Departamentul american al Comerțului a suspendat unele licențe care permiteau firmelor americane să vândă produse și tehnologii către COMAC, pentru ca această firmă să poată să își dezvolte avionul C919.

În replică, Departamentul american al Comerțului a precizat pentru Reuters că a început să revizuiască exporturile de importanță strategică spre China. „În unele cazuri, Departamentul a suspendat autorizațiile existente de export sau a impus cerințe suplimentare în timp ce derulează procedura de revizuire”, a precizat instituția.
Echipamentele pentru avioane se numără printre sectoarele afectate de procedura de revizuire, au precizat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar.

Avionul COMAC C919 este produs în China, dar multe dintre componentele sale vin din străinătate, inclusiv motoarele LEAP-1C care sunt produse de un joint venture dintre grupul american GE Aerospace și grupul francez Safran.

În prezent, sunt în serviciu 18 avioane C919 și acestea zboară numai în interiorul granițelor Chinei și în Hong Kong.
GE a primit autorizația inițială de a vinde motoare LEAP către COMAC în 2019. La începutul lui 2020, autoritățile americane au analizat dacă să refuze o nouă solicitare a GE pentru acest motor, însă prima administrație a lui Donald Trump i-a acordat autorizația.

„Vreau ca China să cumpere motoarele noastre de avion, cele mai bune din lume”, a declarat Trump în luna februarie a acelui an. „Vreau să fac mai ușoară derularea afacerilor cu SUA, nu mai dificilă”, a adăugat Trump.

economica.net

Noutați dupa tema