Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Portul bulgar Varna va fi concesionat unui investitor privat

Portul bulgar Varna va fi concesionat unui investitor privat

Portul din Varna va fi concesionat unui investitor strategic privat. În prezent, experții Băncii Mondiale pregătesc o analiză a posibilităților de dezvoltare a acestuia, iar o procedură pentru un parteneriat public-privat va fi anunțată până la sfârșitul anului, scrie Hotnews.
Anunțul a fost făcut de vicepremierul bulgar și ministru al Transporturilor, Grozdan Karadjov, în cadrul unei întâlniri bilaterale cu omologul său kazah, Serik Jumangarin, marți, la Sofia, transmite Centrul de presă al Ministerului bulgar al Transporturilor, citat de mediapool.bg.
Scopul este de a atrage fonduri și companii internaționale care să asigure investiții suficiente pentru modernizare, să atragă noi expeditori și să crească volumul de mărfuri procesate la terminalele Varna – Est și Varna – Vest, a subliniat Grozdan Karadjov.

Politica guvernului este ca mai multe activități economice și servicii să fie făcute de companii private, nu de stat, a adăugat el.

„Scopul nostru este de a atrage investitori internaționali care să participe la viitoarele concursuri pentru construirea unor proiecte importante de infrastructură pentru care statul nu dispune de resursele necesare pe termen mediu”, a declarat Karadjov.

Ca exemplu de parteneriat public-privat de succes în operarea terminalelor portuare, Karadjov a dat portul din Burgas. După modernizarea terminalelor Burgas-Est 2 și Burgas-Vest, creșterea volumului de mărfuri de acolo în ultimii ani a fost de 30%, a subliniat el.

Noutați dupa tema