Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Pasagerii vor putea călători pentru prima oară cu trenul într-una dintre cele mai bogate țări ale lumii

Pasagerii vor putea călători pentru prima oară cu trenul într-una dintre cele mai bogate țări ale lumii

În Dubai există metrou, iar în Emirate circulă trenuri de marfă, însă nu și de pasageri. Acest lucru se va schimba însă la anul, când va fi gata o primă etapă dintr-o rețea unde vor circula cu maxim 200 km/h trenuri chinezești și spaniole.

În 2023 au început să circule trenuri de marfă în Emiratele Unite, dar planul este să fie construită o rețea națională feroviară de pasageri ce va fi gestionată de compania Etihad Rail. Trenurile de marfă circulă în prezent pe 250 km, între Abu Dhabi și Al Dhannah.
Între aceste două orașe circulă din 2024 cu trenurile angajații companiei petroliere Adnoc, dar nu este o linie deschisă publicului larg. Despre rețeaua din Emirate au scris publicațiile International Railway Journal și Time of Dubai.

În 2024 a început construcția primelor patru stații: Abu Dhabi, Dubai, Sharjah și Fujairah, iar acestea vor avea zonă de „lounge” pentru cei cu bilete la clasa Business.

Au fost achiziționate trei trenuri, a câte cinci vagoane fiecare, de la compania chineză CRRC Qingdao. Un contract de 327 milioane dolari a fost semnat și cu CAF (Spania).
În 2026 vor circula primele trenuri de pasageri.

Planul pe termen lung este ca trenurile de pasageri să lege toate cele șapte emirate, pe o rețea care va ajunge la 1.200 km lungime. Când totul va fi gata, rețeaua va lega în total 11 orașe, de la Al Sila (în vest), până la Fujairah (în est).

Există planuri de a deschide conexiuni feroviare și cu țările vecine.


Țările din zona Golfului Persic nu au tradiție feroviară și lipsa unor rețele feroviare extinse se explică prin faptul că s-a pus accent pe mașina personală, pe construcția de autostrăzi și pe călătoriile cu avionul. Fiecare familie are mai multe mașini, iar combustibilul este ieftin. Nici nu există o „cultură” a transportului în comun, cum este în Europa.

O problemă mare ține de climatul arid, iar furtunile de nisip pun mari dificultăți de mentenanță, iar costurile de întreținere ar fi uriașe. Nu există multe căi ferate în regiune și din cauză că sunt foarte mari distanțele între orașe. Costurile de construcție ar fi uriașe în comparație cu numărul de pasageri care ar folosi trenurile.

Arabia Saudită este țara care stă cel mai bine în regiune, având și o linie de mare viteză.

hotnews.ro

Noutați dupa tema