Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Chinezii de la BYD iau în considerare ideea de a construi o uzină auto în Germania

Chinezii de la BYD iau în considerare ideea de a construi o uzină auto în Germania

BYD, cel mai ambițios producător auto chinez, construiește uzine de mașini electrice în Ungaria și Turcia și discută ideea de a avea o uzină și în Germania, însă multe obstacole sunt de depășit, scrie Reuters. BYD a vândut anul trecut în lume 4,2 milioane de mașini, dintre care 1,7 milioane full-electrice.

BYD, considerat de mulți ca fiind principal rival al Tesla la mașini electrice, ar putea avea peste câțiva ani trei uzine în Europa, spun surse citate de Reuters.
Două sunt în construcție. Fabrica BYD din Ungaria ar trebui să înceapă producția în octombrie 2025, iar cea din Turcia ar putea să fie operațională cel devreme în martie 2026. Când vor funcționa la capacitate maximă, aceste fabrici vor putea produce 500.000 de mașini pe an.

Vicepreședintele executiv de la BYD, Stella Li, a declarat într-un interviu pentru revista Automobilwoche, la începutul acestei luni, că BYD analizează deschiderea în următorii doi ani a unei a treia unități de producție pentru a deservi piața europeană – dar nu a precizat țara.

Sursa citată e Reuters a afirmat că Germania este opțiunea principală pentru BYD, însă decizia nu a fost luată, din cauza costurilor ridicate cu forța de muncă și cu energia, dar și din cauza productivității scăzute față de alte zone.
Germania are un mare avantaj, dincolo de faptul că este cea mai mare piață auto europeană: are o atitudine pro-China, în comparație cu alte state mari din UE. În Germania s-au vândut în ultimii doi ani peste 900.000 de mașini full-electrice din toate mărcile.

BYD respectă și o directivă de la Beijing care interzice companiilor din China investițiile în țările care au susținut taxele vamale de import impuse de UE. Asta înseamnă că BYD exclude pentru proiectele de investiții unele state membre ale Uniunii, inclusiv Italia și Franța, deoarece acestea au sprijinit taxele vamale, a mai spus sursa citată de agenția de presă.

Pe lângă vehiculele full-electrice, BYD mizează și pe tehnologia hibridă pentru extinderea sa în Europa.
Potrivit estimărilor S&P Global Mobility, vânzările BYD în Europa vor crește cu peste 100%, până la 186.000 de unități, față de 83.000 în 2024. Estimările pe termen lung indică vânzări de 400.000 de mașini în 2029, dar multe se pot întâmpla până atunci la capitolul subvenții, taxe sau interdicții.

Foarte mult va conta și atitudinea statelor UE față de China și față de investițiile ei.

hotnews.ro

Noutați dupa tema