Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

CEO-ul Ford spune că taxele vamale anunțate de Trump au provocat „haos” în industria auto americană

CEO-ul Ford spune că taxele vamale anunțate de Trump au provocat „haos” în industria auto americană

Jim Farley, CEO-ul Ford Motor, afirmă că taxele vamale propuse și cele implementate deja de administrația președintelui Donald Trump, au adus „multe costuri și mult haos” industriei auto americane, relatează Reuters.

Numeroase companii din SUA au avertizat asupra efectelor negative ale acestor taxe vamale, multe firme cu activitate de producție intensivă având dificultăți în a-și planifica pașii următori sau în a face planuri în funcție de politicile semnalate de Trump.

Directorii Ford au declarat în cadrul unei conferințe de analiză ce a avut loc marți că au în vedere suplimentarea stocurilor în anumite domenii pentru a se pregăti de eventualele taxe vamale de 25% la importurile din Mexic și Canada. Trump plănuise să impună aceste taxe de la începutul lunii februarie, dar le-a amânat până în martie.

Ford nu are o expunere semnificativă față de creșterea taxelor vamale pentru oțel și aluminiu, pe care Trump a anunțat-o lunea aceasta. Ford obține majoritatea acestor materiale din SUA, au spus directorii săi, deși compania se așteaptă să suporte unele costuri provenite de la furnizori mai afectați.

„Președintele Trump a vorbit mult despre consolidarea industriei auto americane, despre aducerea mai multor unități de producție aici, despre stimularea inovației în SUA, și, dacă această administrație poate realiza acest lucru, ar fi una dintre cele mai notabile realizări”, a declarat marți CEO-ul Ford Jim Farley.

„Până acum, ceea ce vedem sunt multe costuri și mult haos”, a deplâns el.

Analiștii din industria auto consideră că Ford este mai puțin expusă la efectele taxelor vamale vehiculate de administrația Trump pentru Mexic și Canada decât rivalii săi locali General Motors sau producătorul Jeep, Stellantis. O parte mai mare a producției Ford se află în SUA, iar vehiculele pe care le importă din alte țări sunt mai puțin profitabile decât cele importate de concurenți.

Acțiunile Ford au scăzut cu 0,4% în tranzacțiile de marți dimineață.

CEO-ul Ford vorbise săptămâna trecută de taxe vamale pentru toate țările
Noile comentarii ale lui Farley vin la mai puțin de o săptămână după ce el afirmase că, dacă administrația Trump intenționează să introducă taxe vamale care afectează industria auto, ar trebui să analizeze situația „în mod cuprinzător” pentru toate țările, nu doar cele luate în vizor până acum.

Farley a făcut comentariul în timpul videoconferinței cu investitorii în care Ford și-a prezentat rezultatele financiare trimestriale miercurea trecută. El a dat exemplul Toyota și Hyundai, despre care a spus că exportă anual sute de mii de vehicule în Statele Unite, care nu sunt supuse unor taxe vamale sau beneficiază de o cotă foarte redusă comparativ cu cea de 25% anunțată de Trump pentru Mexic și Canada săptămâna trecută.

„Sunt milioane de vehicule care intră în țara noastră și care nu sunt afectate de aceste [taxe vamale suplimentare]”, le-a spus Farley investitorilor. „Așa că, dacă vom avea o politică de taxe vamale, atunci ar fi bine să fie cuprinzătoare pentru industria noastră”, a continuat el.

„Nu putem alege arbitrar un loc sau altul, pentru că asta ar fi un avantaj uriaș pentru importatorii cu care concurăm”, a subliniat el.

Ford subliniază de ani de zile amploarea investițiilor sale în SUA, precum și faptul că are cei mai mulți muncitori americani dintre toți producătorii auto, deși acest lucru este considerat un dezavantaj pentru afacerile sale.

Potrivit datelor centralizate de firma de consultanță GlobalData, 46,6% din toate vehiculele vândute în SUA anul trecut au fost produse în afara țării. Coreea de Sud, cu o cotă de piață de 8,6%, și Japonia, cu 8,2%, se clasează pe locurile doi și trei la importurile de vehicule, după Mexic, care deține o cotă de 16,2%, conform GlobalData.

hotnews.ro

Noutați dupa tema