Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Șeful Ford cere ca SUA să analizeze taxe vamale pentru importurile de mașini din toate țările, nu doar cele anunțate deja

Șeful Ford cere ca SUA să analizeze taxe vamale pentru importurile de mașini din toate țările, nu doar cele anunțate deja

Jim Farley, directorul general al Ford Motor, a declarat miercuri că, dacă administrația Trump intenționează să introducă taxe vamale care afectează industria auto, ar trebui să analizeze situația „în mod cuprinzător” pentru toate țările, nu doar cele luate în vizor până acum, relatează CNBC.

Farley a făcut comentariul în timpul videoconferinței cu investitorii în care Ford și-a prezentat rezultatele financiare trimestriale. El a dat exemplul Toyota și Hyundai, despre care a spus că exportă anual sute de mii de vehicule în Statele Unite, care nu sunt supuse unor taxe vamale sau beneficiază de o cotă foarte redusă comparativ cu cea de 25% anunțată de Trump pentru Mexic și Canada săptămâna trecută.

„Sunt milioane de vehicule care intră în țara noastră și care nu sunt afectate de aceste [taxe vamale suplimentare]”, le-a spus Farley investitorilor. „Așa că, dacă vom avea o politică de taxe vamale, atunci ar fi bine să fie cuprinzătoare pentru industria noastră”, a continuat el.

„Nu putem alege arbitrar un loc sau altul, pentru că asta ar fi un avantaj uriaș pentru importatorii cu care concurăm”, a subliniat el.

Comentariile lui Farley vin după ce administrația Trump a impus o taxă vamală de 10% asupra bunurilor din China, inclusiv asupra importurilor de automobile. Introducerea taxelor suplimentare de 25% anunțate pentru Mexic și Canada a fost suspendată pentru 30 de zile, după discuții între Donald Trump și liderii celor două țări.

Ford subliniază de ani de zile amploarea investițiilor sale în SUA, precum și faptul că are cei mai mulți muncitori americani dintre toți producătorii auto, deși acest lucru este considerat un dezavantaj pentru afacerile sale.

Potrivit datelor centralizate de firma de consultanță GlobalData, 46,6% din toate vehiculele vândute în SUA anul trecut au fost produse în afara țării. Coreea de Sud, cu o cotă de piață de 8,6%, și Japonia, cu 8,2%, se clasează pe locurile doi și trei la importurile de vehicule, după Mexic, care deține o cotă de 16,2%, conform GlobalData.

În prezent, automobilele importate din Coreea de Sud nu sunt supuse taxelor vamale americane, în timp ce cele din Japonia sunt supuse unei cote de 2,5%. Importurile de camioane din ambele țări sunt supuse însă unei taxe vamale de 25%.


hotnews.ro

Noutați dupa tema