Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Sindicatele avertizează Volkswagen că face o „greșeală istorică”

Sindicatele avertizează Volkswagen că face o „greșeală istorică”

Liderii sindicali au avertizat miercuri Volkswagen să nu facă o „greșeală istorică” în contextul în care cele două părți au început negocierile care vor decide probabil cât de agresivă va fi politica de concedieri și închidere a unor fabrici din Germania de către cel mai mare producător auto din Europa, relatează Reuters.
Tensiunile la gigantul auto sunt palpabile pe fondul intenției conducerii companiei de a închide uzine, mutare care ar reprezenta o premieră în cazul fabricilor din Germania. Puternicul sindicat IG Metall a promis că va lupta împotriva oricărei închideri de fabrici.
IG Metall trebuie de asemenea să negocieze noi contracte colective de muncă pentru cei 130.000 de angajați ai Volkswagen din Germania, după ce mai devreme în cursul acestei luni compania germană a pus capăt înțelegerilor care au garantat încă de la jumătatea anilor 1990 drepturile muncitorilor de la 6 dintre uzinele sale din țara-mamă.
Reprezentanții sindicali au jurat să poarte un război de rezistență față de orice concedieri și au dat vina pe conducere pentru problemele grave de la gigantul auto. Ei au luat în colimator și guvernul condus de cancelarul Olaf Scholz, acuzându-l că nu a venit în ajutorul unuia dintre cei mai mari angajatori din Germania.
IG Metall a amenințat cu greve, care sunt posibile de la începutul lunii decembrie, și a insistat ca salariile angajaților să fie mărite cu 7%.
Comentarii dure făcute de sindicaliștii de la Volkswagen
„Un păstor bun are grijă de oile sale și le ține împreună. Păstorul Volkswagen amenință să ia pielea de pe ele și să le arunce afară într-un uragan”, a acuzat Thorsten Groeger, negociatorul-șef al IG Metall în discuțiile cu Volkswagen, în comentarii făcute în fața muncitorilor.
Daniela Cavallo, șefa consiliului muncitorilor, a amintit de istoria de 87 de ani a companiei și modul în care bazele sale au fost puse cu fonduri luate de naziști de la organizațiile sindicale.
„Cu o rată medie a dobânzii, acest capital, pe care naziștii l-au jefuit de la mișcarea sindicală la momentul respectiv, ar fi generat miliarde de euro de-a lungul deceniilor. Acești bani, banii noștri, sunt astăzi Volkswagen Group”, a spus ea.
Cavallo a subliniat însă că liderii sindicali sunt dispuși să ajungă la un compromis cu conducerea companiei.
Unii dintre angajații Volkswagen au venit cu pancarte pe care au scris: „Lipsă de muncitori calificați în conducere – căutăm experți”.
Cum se apără conducerea gigantului auto
Conducerea Volkswagen argumentează că prețurile ridicate la energie și cu forța de muncă din Germania o pun într-o poziție dezavantajoasă față de rivalii săi din alte țări europene, dar și cei din China, care încearcă să obțină o felie cât mai mare din piața europeană a autoturismelor electrice.
Arne Meiswinkel, șeful de personal al brandului VW, a reiterat acest mesaj la începutul negocierilor cu sindicatele și a spus că tăierea costurilor este necesară pentru ca producătorul auto să rămână competitiv.
„Germania rămâne în urma concurenței. Brandul nostru de bază Volkswagen este afectat în mod deosebit de asta. Competiția internațională amenință să ne depășească”, a declarat el.
„Trebuie să lucrăm împreună să restructurăm compania noastră. Situația este gravă”, a subliniat reprezentantul conducerii.
Însă agenția Reuters notează că simpla menționare a numelui său în timpul discursului pe care Groeger l-a ținut în fața muncitorilor a fost întâmpinată cu huiduieli.
Producătorii auto Mercedes-Benz și BMW au la rândul lor probleme
Negocierile au loc la Schloss Herrenhausen, o reședință din secolul XIX a nobilității din landul Hanovra. Ele sunt purtate în contextul în care întreaga industrie germană se confruntă cu probleme din cauza costurilor ridicate, penuriei de muncitori calificați și a competiției tot mai mari.
Alți producători auto germani au la rândul lor dificultăți, Mercedes-Benz și BMW reevaluându-și în jos în ultimele săptămâni estimările privind profitul, din cauza cererii slabe din China.
Tensiunile de la Volkswagen au provocat îngrijorări în coaliția de guvernare a cancelarului Olaf Scholz, care are mari probleme în a relansa creșterea economică și va da un test de popularitate major anul viitor, când Germania va organiza alegeri generale.
„O greșeală istorică”
Robert Habeck, ministrul economiei și unul dintre vicecancelarii lui Scholz, a declarat săptămâna trecută în timpul unei vizite la o uzină că vrea să ajute Volkswagen să treacă prin această perioadă de tăiere a cheltuielilor, fără să se ajungă la nevoia de a închide fabrici.
El a spus însă că există limite asupra asistenței la care Volkswagen poate spera de la guvernul care se confruntă cu propriile probleme bugetare.
Groeger, negociatorul-șef al sindicaliștilor, a admis că Volkswagen se confruntă cu probleme majore, dar a subliniat că succesul companiei de-a lungul deceniilor s-a datorat rezolvării problemelor alături de angajați, nu prin conflicte cu aceștia.
„Să trimiți preavize, să spargi porțelanul și apoi să te minunezi la toată harababura: aceasta este o încălcare flagrantă a unui tabu – și o greșeală istorică. Plus că ar costa o grămadă de bani”, a declarat acesta.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema